Hjemmelagde vårruller

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet

AB

Forumet er livet
Har kjøpt inn vårrullpapir i dag. Har så lyst til å prøve å lage vårruller hjemme. Noen som har noen gode oppskrifter som jeg kan teste ut ? :)

Jeg har oppi:

Glassnudler
Svinekjøttdeig
Løk
Bønnespirer
Pulver i en pose (husker ikke hva den heter , men er kjøpt på utenlands forretning)
Gulrot

Tror det var det..

Da steiker jeg først kjøttdeigen og blander inn pulveret , deretter finhakker jeg gulrøtter , løk , kjøttdeig og bønnespirer..
Så koker jeg opp vann og lar glassnudlene ligge i vannet noen minutter før jeg siler av di.. di skjærer jeg fort over slik at di ikke blir for store.
Blander så alt i en bolle før jeg fyller i vårrull papiret.. 

Jeg synes ihvertfall disse er kjempe gode

pr kg kjøttdeig..
2 finrevne store gulerøtter
1 stor finreven løk
1 egg
2ss paprika pulver
1 ss allround krydder

Kjører alt sammen til deig, ruller pølser av deigen og ruller de inn i rispapir.
Kokes i solsikkeolje

Rispapir,kjøttdeig,løk,hvitløk,sukkererter,crabsticks,gulrøtter,bønnespirer,kinesisk sopp og glassnudler,fiskesaus og et krydder som jeg ikke husker hva heter,men det er hvit og litt sylinderformet...

Man kan bruke det man har lyst på og liker..

Stek kjøttdeig,ha den i foodprocessor etter ferdig stekt så den blir i småbiter(ikke farse),del løk og ha i processoren sammen med hvitløk,del sukkerertene i småbiter,samme med crabsticks,gulrøtter skrelles og deles opp litt og has i processoren så den blir strimler.

Glassnudler og kinesisk sopp legges i vann til det blir mykt,hell av vann og klipp opp glasnudlene i passelige biter!

Bland alt sammen i en bolle og stek det litt og litt til grønnsakene blir møre...

Finn frem rispapir og sett i gang og rull...

Du må pensle i kanten med vann for å få de festet :)

Legg rispapir i et fuktig koppehåndkle så de holder seg fuktige...

Rispapir og grønnsaker,fiskesaus og krydderet kjøpes i asiatisk butikk...

Lykke til....     

1/2 karbonadedeig
1 gulrot
1/2 løk
2 vårløk
1/2 hvitløk
100 g risnudler
2 ss fishsauce
6 ss oystersauce
1 ss limesaft (kan sløyfes)
2 ts sesamolje (kan sløyfes)
1 egg til pensling
vårrullpapir (filodeig)
1 liter soyaolje til steking

Kok risnudlene i ca 2 min.
Kutt grønnsakene og stek karbonadedeig. Tilsett grønnsakene og sausene. AVKJØL fyll før vårrullene pakkes. Bruk egg som lim når du ruller sammen vårrullene.

Frityrstek Vårrullene i soyaolje på ca 180 grader. Bruk hjerngryte. Server med ris og sweet chilisaus til å dyppe i. Eller andre sauser.

Disse er kjempegode! :) Jeg pleier å raspe gulroten, og skjærer løken i små biter. Må gjerne fylle med andre grønnsaker også, men disse er bankers :)

Disse er kjempegode! :)
Jeg pleier å raspe gulroten

Hei :) Jeg har svinekjøttdeig, raspet gulrot, strimlet kinakål, kinesisk sopp, glassnudler og evt bønnespirer. Jeg steker det med litt hvitløk og ingefær og tilsetter østersaus og soyasaus + bittelitt sesamolje. Blir godt :)

Har fått veldig skryt for vårrullene mine, og har til og med laget til folk på bestilling :p

1/2 hvitkål
2 gulrøtter (kan evt bruke frossen amerikansk blanding)
1 kylling som jeg "plukker"
2 hvitløksfedd
glassnudler (ha i så mye du ønsker)
bønnespirer.

*Hvitkål skjæres i tynne strimler, has i kaserolle, og la "steke" uten å få farge.
*raspe hvitløk oppi kaserollen
*raspe gulrot oppi kaserollen (evt ha i amerikans blanding)
*Ha i glassnudler og bønnespirer
*Smak til med soyasaus, sweetchillisaus, og litt østerssaus, pluss krydder til vårrull som du får kjøpt i innvandrerforetning
*Ha i kyllingen, la alt avkjøles.
Rulles inn i sånne vårrullplater, og frityrstekes.
Serveres med ris, salat og sweetchillisaus emoticon

Chupachups skrev:
Har fått veldig skryt for vårrullene mine, og har til og med laget til folk på bestilling :p

1/2 hvitkål
2 gulrøtter (kan evt bruke frossen amerikansk blanding)
1 kylling som jeg "plukker"
2 hvitløksfedd
glassnudler (ha i så mye du ønsker)
bønnespirer.

*Hvitkål skjæres i tynne strimler, has i kaserolle, og la "steke" uten å få farge.
*raspe hvitløk oppi kaserollen
*raspe gulrot oppi kaserollen (evt ha i amerikans blanding)
*Ha i glassnudler og bønnespirer
*Smak til med soyasaus, sweetchillisaus, og litt østerssaus, pluss krydder til vårrull som du får kjøpt i innvandrerforetning
*Ha i kyllingen, la alt avkjøles.
Rulles inn i sånne vårrullplater, og frityrstekes.
Serveres med ris, salat og sweetchillisaus emoticon

Prøvde oppskriften din i går.. Vårrulllene ble kanon gode.. :)

Back
Topp