HJEMMELAGDE julegaver!

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Vi som lager, lager allerede, vi :)

Kan vi ikke komme med tips til fine, praktiske, hjemmelagde julegaver? Det kan være strikking, trearbeide, hekling, sying, decoupage, brodering, rosemaling - hva som helst! :)

Kom med ditt tips, til inspirasjon for andre. Gjerne bilder og!

Vi pleier å kjøpe glasskrukker vi maler på med glassmaling, og så lager vi konfekt som vi fyller i. Blir godt mottatt. I fjor før jul fikk vi tilbake noen glass med lapp oppi om vi kunne fylle de opp til jul. Var litt morsomt da.

Jeg tenker å trykke motiv på t-skjorter til tantebarna mine (deres navn og en ting de liker). Håper de blir fornøyd. To av de har akkurat begynt på skolen og kan lese, så da er det forhåpentligvis litt stas med en t-skjorte med navnet på :)
Ellers er hjemmelaget godteri eller julekaker fint å gi som en førjulsgave til venner og naboer :)
Skulle ønske jeg kunne strikke eller var flink til å sy! Det får jeg lære meg etterhvert.

Jeg har allerede tatt fotavtrykk og håndavtrykk av babyen. Tenkte å sette det i en "dyp" ramme og pynte litt og gi til besteforeldrene til jul. Vi søsknene har også tradisjon å møtes før jul og lage scrap-kalendere til foreldrene og besteforeldrene våre. Veldig koselig! :)

Her lager vi alltid brente mandler og myke fløte karameller som vi putter i kremmerhus poser. Når jeg ikke hadde barn lagde jeg såpe og fuktighetskrem også, men tenker i år å bytte ut det med maling på porselen krus for da kan barna være med å male på krus til besteforeldre.m

Blir så inspirert av å lese om alt folk lager. Likte spesielt godt det med å møte andre for å lage noe sammen:)

Jeg vurderer å strikke votter, men vi får se hvor langt jeg kommer.

Tenkte å lage syltet rødløk, og ligge det på glass :-) Og så har jeg nettopp lært meg å lage biscotti, så kanskje det også? Dette er jo matvarer som har god holdbarhet, så man slipper å spise det opp i romjulen:p

Mange flinke damer ja :D ! Tenkte kanskje å få barna til å lage noe til besteforeldrene på et slags juleverksted i desember en gang. Jeg tenkte hovedsakelig på å kjøpe porselen og maling og la eldste male på kopper eller noe sånt. Hun elsker å male og tegne! Yngste også, så lenge storesøster gjør det og :p

Selv skal jeg hekle litt. Sy kan jeg ikke for symaskinen min har havarert og er vekk.

Back
Topp