Hjemmelagde julegaver ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest

Er det noen her som bruker og lage hjemmelagde julegaver ?
Hva lager dere eventuellt ?

Jeg bruker og lage dette:
-Pakker med 5 og 5 kort til "alle" anlendinger.
-Strikka kopptuer i bommulsgarn (tåler kokvask).
-Ullbukser.
-Votter.
-Scrappede lerret.
-Strikka trekk rundt tennbrikketbokser.
-Strikka luer (strikker man inn refleksgarn vises de i mørket og).
-Pynta glass og bokser som fylles med brente mandler og hjemmebakte julekaker.
-Scrapper rundt sjokoladeplater og sjokoladehjerter.
-Bilder på kubbelys (det er veldig populært hos besteforeldrene, de har lysene framme til pynt år etter år).

I år blir det hjemmestrikkede, tova sitteunderlag, med filtet navn og pynt, til alle tanteungene og søsken + svigersøsken. Ungene får noe hjemmestrikka/hekla dukke- eller barbieklær til, de voksne får nok ullsokker eller noe sånt ved siden av. Tenker jeg :)

strikketrollet skrev:
I år blir det hjemmestrikkede, tova sitteunderlag, med filtet navn og pynt, til alle tanteungene og søsken + svigersøsken. Ungene får noe hjemmestrikka/hekla dukke- eller barbieklær til, de voksne får nok ullsokker eller noe sånt ved siden av. Tenker jeg :)

Da blir det nok mange glade rundtomkring ja :)

Hekla/strikka barbieklær var en lur ide, fin måte å få brukt opp restegarn på :)
Og tova sitteunderlag er jo alltid en slager.

Blir mest barselgaver før jul. Det kommer 5/6 babyer i vennekretsen vår frem mot jul nå, så vet ikke hvor mye jeg klarer å produsere. Har lyst til å strikke et par tennbrikkettskjulere, men får se hva jeg klarer. Begynner snart å jobbe også.

Har heklet lue og pulsvarmere, strikker en hals nå, og har tenkt å strikke noen rosevotter og kanskje noen labber.

Moderator Kristine skrev:

*Belle* skrev:
Jeg har laget tova tøfler til alle tante barna mine :) Og til svigersøstrene min har jeg laget tova nisser! Skal lage det til meg selv også! Syns de er så fine :) 

Se link:
 www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=ba4cb664-8340-4020-ac62-447a1fbecace

Det var flotte nisser, de må jeg prøve meg på og! :)

Likte de utrolig godt selv. La ut på fb at jeg skulle lage de til meg selv, dermed fikk jeg julegavebestilling av svigersøstrene mine :) Kjekt ;)

Back
Topp