Hjemmelagde julegaver til store og små

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Jeg vet at økonomien kommer til å bli strammere ettersom jeg snart skal tilbake til skolebenken. Er bare et par år også er jeg ferdig, med forhåpentligvis mye bedre råd :hilarious: men selv med dårlig råd vil man stille med gaver, kommer prioritere å bruke penger på at barnet mitt skal ha en trivelig jul og ikke bruke alle pengene vi har på gaver til andre.

Så da lurer jeg på om dere har forslag til hjemme lagde gaver til voksne og barn?(jeg kan ikke strikke)
 
Lage noe mat? Kjeks/konfekt/alkohol eller lignende? :)
 
Marsipan og sjokolade er takknemlige "materialer" å jobbe med. Kjøp noen billige glass, eller spare på noen syltetøyglass e.l., og la ungen klæsje noe maling på, eller pynt med vindusmaling f.eks.
Lag noen marsipankuler, dyppe dem i sjokolade og pynt, et voilá, du har gaver. ;)
Det finnes mange varianter du kan lage, som ikke trenger koste skjorta.

Du kan også kjøpe noen billige rammer, ta bilde av dere/barnet, og gi bort. Rammene kan også pyntes, og man kan lime på effekter som gjør at motivet ser ut til å fortsette ut av rammen. Veldig artig. :)
Ellers er jo barnekunst alltid artig å gi bort og få, og det er alltid sjarm, så man kommer unna med det. ;)

Vi kjøpte "til/fra-lapper" fra Kirkens bymisjon i fjor, og hang dem på tegninger fra barna, etter en idé fra en kompis. De koster 40 kr stk (om jeg ikke husker helt feil), og gir en middag til noen som trenger det. De ga vi til dem som er litt i "periferien" på julegavelisten. :p
Det går jo an å gjøre noe slikt også, og de fleste setter pris på at andre som trenger gaven mer får den. Det blir nok av billige vinflasker, vanter, deodorant-sett, og stearinlys, så gaver med litt mer substans har ingen vondt av. ;)
 
Oppskrifter på krukke, cookies har jeg lagd flere ganger og det er veldig populært :)
 
Back
Topp