hjemmelagd sukkertøy!

sicaa

Forelsket i forumet
Så på en tråd her at noen satt å knaska hjemmelaget sukkertøy og kom til å tenke på ett sett me noe utstyr jeg bestilte for mange år siden for å lage sukkertøy hjemme...

Var så sinnsykt godt,men finner ikke ut hvor jeg bestilte det,noen som kan hjelpe meg kanskje og vet av noe lignende?

Panduro har vel noe sånt tror jeg..

http://www.pandurohobby.no/menu/MenuServlet

Jordbæret og jeg kjøpte det på panduro rett før jul og har laget masse sukkertøy.....peppermynte, eple, appelsin, bringebær, sjokolade, karamell og det beste av alle salmiakk....mmmmmmm

ORIGINAL: Tuja77

Jordbæret og jeg kjøpte det på panduro rett før jul og har laget masse sukkertøy.....peppermynte, eple, appelsin, bringebær, sjokolade, karamell og det beste av alle salmiakk....mmmmmmm

signerer på den jeg.... litt sår på tunga...
men råder deg til å kjøpe den lille esken!!! også være minst 2 personer!

Nei det er ikke vanskelig! Først skal det kokes, også skal man blande den kokende massen med farge og smakstilsetninger, når det da er blitt litt mer fastere og ikke så varmt at man ikke klarer å ta i det, kan man forme massen og klippe til sukkertøy eller kjærlighet på pinne!! Men det er veldig kjekt å være 2 stykker for når massen blir så "kald" at man kan ta i den og skal klippe til sukkertøyene, så stivner massen fort... så om man bare er 1 person kan det hende man ikke rekker å få klipt til alt!
Også er det litt klissete da!!!

Back
Topp