Hjemmelagd saftis...

Persilla

Gift med forumet
Har vært på Ikea, og der kjøpte vi med oss sånne plastiksaker som vi kan lage egen is av...om dere skjønner hva jeg mener....

MMmmmmm....så godt asså...prøvde å lage av eplejuice her om dagen, og det var overraskende godt må jeg si... [:D]

Hehe...rar hobby det også liksom...[8D]

nå fikk jeg flashback, det lagde vi alltid om somrene når jeg var lita.....[:D]

Åhhh det er jo så digg, maaaange år siden jeg har smakt det kjempegodt med husholdningsaft i hvertfall, tror nesten jeg må ta en tur på Ikea i morgen![8D][;)]

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av sånne også..  Helt hektet på saftis, så kanskje jeg kan lage mine egne litt sunnere varianter [:D] Eplejuice skal prøves

Ja jeg ble helt i ekstase når jeg så dem på Ikea, så det var vi bare nødt til å kjøpe....veldig gode med sterk saft i også ja!!!! Prøvde med cola, men de ble litt snåle pga kullsyra...hehe...[:)]

åh!! sånn har jeg alltid ønska meg!!![8D][8D][8D]

DET må kjøpes ja!! tusen takk for tipset

sikkert godt med bare vann også[8D] isbit på pinne[:D]

ORIGINAL: rikkerosin

hehe..ja kanskje...om den ikke blir for hard da så...[:)]

Ja, det er godt med hjemmelaget saftis

ORIGINAL: Persilla

ORIGINAL: rikkerosin

hehe..ja kanskje...om den ikke blir for hard da så...[:)]

ja, det var det da... bruke farris da kanskje???

hehe!! høres ut som et potensiellt tidsfordriv fremover- forske på hvilkne ingredienser som smaker best---

(må sende gubben på ikea en dag å skaffe sånne!!!!)

Ja med farris vil de blir veeldig luftige...hehe...da kan man ikke ha i så mye i hver, for de vokser ut av sitt gode "skinn" [:D]

Spennende å prøve forskjellige ting....appelsinjuice har jeg ikke prøvd...eller det er mye jeg ikke har prøvd da[:)]

Det er kjempegodt å mose frukt også i sånne former...da blir det mer som sorbet

Ooo godt kan jeg tenke meg... men jeg er litt sånn at jeg suger ut smaken også blir det bare hvit kjedelig vannis igjen... Men tenkte å prøve å fryse hjemmelaget smoodies til sommern i sånne former.
Har du prøvd det før?

Jeg har også kjøpt sånne på Ikea. Det er fantastisk! Spiser et par for dagen, hehe. Helt hekta på is..
Jeg har rista ut kullsyre og laget noen av cola, ellers ulike typer saft, eller vann med sitronbiter i. Ikke funnet den perfekte enda men deilig tidsfordriv, og ikke minst bedre at jeg spiser sånn is enn fløteis når jeg har full isdilla...

åh, smoothies oppi ja! nå ble jeg ikke mindre overbevist om at vi TRENGER sånne former!!!

må ha iløpet av denne uka ja.

Har kjøpt sånne for en stund siden jeg og, og jeg bruker å fryse yogurt i de, synes det er greit med litt "sunn" is til sønnen min. [:)]

ja, nettopp! så isglad som denne familien her er, TRENGER vi virkelig et sunnere alternativ

(mannen er jo aldeles hekta, kommer stadig vekk hjem med sånne store spare pakker med is- og ungene blir jo selvsagt overlykkelige!!)

(og jeg blir lykkelig- med bismak av dårlig samvittighet- men klarer ikke la vær å jomse i meg- nam nam!!!!)[:D]

ja til is med god samvittighet!![:)]

ORIGINAL: monicabebe

Det er kjempegodt å mose frukt også i sånne former...da blir det mer som sorbet

Enig! Lagde MASSE frukt-saft is da jeg bodde i australia [:D] Vannmelon, ananas eller kiwi, f.eks...kjør i mikseren og lag juice som blir kjempegod is [:D][:D]

Back
Topp