Hjemmelagd babymat

Gjorde begge deler til gutten vår. :)

Gjorde begge deler med førstemann, men det gikk mest i glass.

Glass noen få mnd og så er vi over på tilpasset av vårt etterhvert
Det har vi gjort med de to eldste og regner med å komme den veien med denne siste også, bare litt tregere ettersom hun ikke liker middag...

Han fikk mest hjemmelaga. Men glass når vi var på farten :) nå spiser han som oss.

Maten jeg lagde selv ble ikke spist, så det var jeg lite motivert for. Ble nok mye glass. Tenker det blir mer eget selv, at vi lager middag som kan moses.

Lagde kun selv da han var baby, og på reise prøvde vi glass men han hatet det. Mammas mat smakte best :P Nå spiser han samme som oss :)

Litt begge deler :) lagde noe selv og kjøpte litt glass.

Begge deler. Nå er han 9 mnd så alt vi lager som han kan spise får han. Han elsker all mat så er ikke noe problem. Får glass de dagene vi har ting han ikke kan spise. Men prøver så godt vi kan å lage mat til han også. Middagsglass er dyrt og synes de ikke metter han lengre. Han kan spise mer etter ett glass.

Lagde kun selv til første og blir å gjøre det samme nå.

Begge deler. I min del av permisjonen var det nesten bare hjemmelaga, men pappan orker ikke. Så han kjøper glass og bruker opp lageret i fryseren fra min perm.

Lager stort sett selv.har med grøtposer eller lignende om vi er på reise, som f.eks en syv timers togtur denne uka :-)

Aldri gitt min sønn middagsglass, lagde egen mat til han og nå som han er 21mnd spiser han det samme som oss :)

Moser det vi spiser, og sørger for at maten vi spiser er innafor å gi, for babyen liker ikke glass. Orker ikke styre mer med å finne et glass som "funker", så da får heller vi spise barnevennlig :P

Glass i starten da det var det eneste hun ville ha og min egen usikkerhet rundt konsistensen og slikt på babymat.

Bare hjemmelaget de første mnd, deretter mer og mer "kjøpt " mat. Glass har han aldri likt - har bare villet spise selv.

Moser det vi spiser, og sørger for at maten vi spiser er innafor å gi, for babyen liker ikke glass. Orker ikke styre mer med å finne et glass som "funker", så da får heller vi spise barnevennlig :P
Salter dere egen mat etterpå da? Og lager alt fra grunnen?

Jeg er nemlig for lat, og går for ferdige kjøttboller og fiskepinner. Altså stekt og med salt. Det skal funke for de fire andre i familien også.

Hun får smake av vår mat da. Det som egner seg. Grønnsaker bl a
Og i økende grad passer vi på å velge mat med flere ting hun kan spise. Men spise vår mat helt er nok ikke aktuelt før hun er et år og kan spise salt

Back
Topp