Hjemmelaga

marutt

Glad i forumet
I dag har jeg lagd første runde med mat! Brokkoli/gulrot, søtpotet/brokkoli og søtpotet. Delte opp i små porsjoner og tilsatte en teskje olje. Gleder meg til å gi han :)

Har laga gulerot og eple selv foreløpig, men han likte ikke det så godt og brakk seg, han liker heller ikke grøten med mais og banan. Hmm, kanskje jeg får en kresen unge? Hehe.
Brokkoli har vi ikke testa ut, men det hørtes godt ut så får teste snart:)

Jeg har prøvd å gi mosa banan et par ganger nå, men det er ikke noen høydare... :p
Har du prøvd litt forskjellig konsistens på grøten? Oscar spiser den best hvis den er litt fast ihvertfall... I starten (og fortsatt) begynte jeg med velling i flaske, 150 vann, fire skjeer mme og fire skjeer grøt. Kanskje han blir litt vant med smaken? Ellers må de jo ikke begynne med grøt ennå heller da :p

Jeg prøvde gulrot og potet, men da bare brakk han seg. Så vi holder oss til fruktpuré og velling enn så lenge :P

her er vi igrunn kun igang med graut, som eg koker sjølv, til å begynne med kokte eg rismel, men har no prøvd havremel også og blander i enten most banan eller aprikos som eg har kokt og most. ikveld har eg kokt opp sviske og most også, spent på om han liker det.
prøvde her en dag med litt most potet blanda med morsmelk og litt olje, men det vart nokre rare grimasar.

I dag fikk hun litt av gulrotmosen vi lagde for en stund siden. Så ut som om det var greit, men ikke det beste hun har smakt tror jeg :P Jeg syns det var veldig godt ;)

Haha, sånn er d her og! Skjønner ikke hvorfor han dytter det ut igjen, gode grønnsakmosen! :) De må vel bare venne seg til det :)

Forresten, jeg har brukt vita hjertegod olje i babymaten, men ser flere steder nå at det ikke er så bra... :/

Haha, sånn er d her og! Skjønner ikke hvorfor han dytter det ut igjen, gode grønnsakmosen! :) De må vel bare venne seg til det :)
De trenger jo tid på å øve seg på å spise vanlig mat. De er jo vant til å bruke tunga når de ammer, så er nok ikke så lett å la være og dytte den ut når det kommer andre ting inn også ;-)

Back
Topp