Hjemmelaga pizza

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Her i huset står hjemmelaget pizza ofte på helgemenyen, og vi varierer gjerne litt med hvordan vi lager den.
Hvordan ser din favoritt ut? :)

Hvit pizzasaus fra trines matblogg, spekeskinke, cherrytomater og rødløk. Ost på toppen og Ruccola etter steking!

Tynn hjemmebakt bunn, hjemmelaget tomatsaus, kjøttdeig og ost.

Vi lager alltid pizza på løvtynn surdeigsbunn. Idag skal vi ha noen venner på pizza så da blir det to typer. Tomatsaus med rikelig med ferske urter, vanlig ost, chorizo, oliven og paprika på ene og tomatsaus, mozzarella, spekeskinke, litt pesto og rødløk på den andre. Drysser noen pinjekjerner over til slutt.

Hvit pizza synes jeg også er veldig godt, bruker creme fraiche med rikelig med urter/salt/pepper og smører ut over bunnen. Rødløk, mozzarella og spekeskinke er det beste på den synes jeg, hvis ikke vi har ferske kantareller da. Kantarell, valnøtter og spekeskinke er magisk på hvit pizzabunn.

Jeg er skikkelig kjedelig når det kommer til hjemmelaget pizza! Sverger til ketchup, karbonadedeig, tomat, løk, krydder og ost. Ikke veldig spenstig, men innmari godt! Nam, nå gleder jeg meg til kamp og hjemmelaget pizza kl 21 :)

Vi liker å eksperimentere med pizzafyll :)
Kan også kjøre tradisjonelle som kjøttdeig og pølse, men i det siste har jeg blitt hekta på indiskinspirert pizza og hvit pizza med reinsdyrskav og annet godt på :)
Er også godt med kylling og brie, også tar man fikensyltetøy på etterpå.

Lager den helst på pizzastein med tip0 mel :)

Jeg er kjedelig :p
Lager pizzasaus selv, så topper vi med ost, skinke, pepperoni eller chorizo. 4-åringen vil ha reker på sin del og 2-åringen vil ha blåmuggost.

Hihi det var interessante valg for barn å ha på pizzan :happy: jenta mi vil helst bare ha kjøttdeig og ost.

Vi fikk en pizzasten i julegave og nå har samboer begynt å eksprimentere med den og varierer mye med hva som er på når han lager kveldsmatspizza :)
Men til vanlig er det skinke, kjøttdeig, sopp og løk. Og tomatsaus og ost såklart ;)

Her i huset står hjemmelaget pizza ofte på helgemenyen, og vi varierer gjerne litt med hvordan vi lager den.
Hvordan ser din favoritt ut? :)
"Flytende" havrebunn som steker i noen minutter alene. Avkjøles før jeg har på fyll. Sausen er creme fraiche med pesto og hvitløksfedd. Topping er kyllingfilet, sopp, paprika, løk, spekeskinke, tomater sqaush og alt annet sv gode grønnsaker vi måtte ha liggende. Og litt ost på toppen.

Bruker som oftest å lage fløtepizza. Først hjemmelaget bunn, så mozerellaost og deretter 1.5 pakke med fløte som kokes med 1 løk og 2 bokser hermetikkskinke. Veldig godt ;) Må prøve noen av alternativene deres også engang, hørtes fristende ut.

Glutenfri hjemmelaget sprø tykk bunn med melkefri ost, Peppes pizzasaus, masse peperoni og smårett skinke :Heartbigred
Eneste pizzaen jeg kan spise så flaks den er så super god :o

"Flytende" havrebunn som steker i noen minutter alene. Avkjøles før jeg har på fyll. Sausen er creme fraiche med pesto og hvitløksfedd. Topping er kyllingfilet, sopp, paprika, løk, spekeskinke, tomater sqaush og alt annet sv gode grønnsaker vi måtte ha liggende. Og litt ost på toppen.

Sniker ;) Hva er flytende havrebunn? Hørtes spennende ut :)

Sniker ;) Hva er flytende havrebunn? Hørtes spennende ut :)

Pizzadeig:

100 g havregryn

150 g havremel

1 egg

2 eggehvitter

3-4 dl vann

1 ts bakepulver

En klype salt

Bland alle ingrediensene godt sammen og tilsett vann slik at deigen er litt "klissete." Smøres deigen utover på bakepapir med slikkepott. Stekes i oven på ca. 200 grader til den stivner og blir litt sprø, ca 10-15min. Avkjøl i 10min.

Back
Topp