Hjemmefarging av hår

Leneg85

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Hvordan er det egentlig med dette? Jeg har tre uker igjen til termin og har lyst til å freshe opp fargen litt. Det blir for dyrt å gjøre det hos frisøren nå, men er det greit å bruke hjemmefarging nå? Synes jeg har hørt så mange delte meninger om dette :) Så lenge man bruker hansker og en god hårfarge er det vel ok? Eller? :P

Jeg har gjort det, ikke hørt noe om at det ikke er greit :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det går nok helt fint. Men husk at håret kan forandre seg når en er gravid, er ikke sikker fargen blir like bra som om når de ikke er gravid. Jeg farget håret selv sist jeg gikk gravid og håret ville ikke ta farge som det burde.

Jo ja, det inneholder en god del mye mer amoniakk å andre kjemikalier enn farge som brukes på frisørsalonger. De slipper ut mer avgasser noe som er spesielt skadelig. Få noen til å hjelpe deg å sette inn i kun ettervekst, å for all del sett viften over komfyren på full skuv å hold ved den!:) kan også være lurt å åpne et vindu på kjøkkenet for å lufte ekstra ut.

Husk å hold deg i samme rom under hele fargeprosessen da du kan få annet resultat om romtemperatur skifter for mye.

Hilsen frisør;)

Glemte å si; siden det er et engangstilfelle å du har kommet langt i svangerskapet er det ingen virkelig fare for baby i magen:) Det er noe annet om du går i kjemikalier daglig å om du er i starten av svangerskapet!

Nyt å få stelt håret du!:)

Jeg gjorde det nettopp faktisk :-P
Aldri hørt at det ikke er braa for baby. Er jo noe du sitter med i håret i maks en halvtime. Skader vell mer med eksos og andre slike stoffer når man er ute å går hver dag. Føltes deilig å få frechet seg opp litt værtfall ;')

Så bra, takk for svar alle sammen! :) Da blir det litt hjemme-spa denne uka :)

Kan anbefale deg å kjøpe goldwell sin ph farge! Disse er en god del mildere enn butikk fargene! :) disse selges hos de fleste frisører! Koster 155 per pakke!

Ingenting farlig med å farge håret som gravid!

Hilsen frisøren :D

Tror også jeg skal farge det, har hatt mørkebrunt hår så lenge jeg kan huske, men ikke farga det siden jul så nå er jeg jo blondie i forhold til hva jeg pleier :p mannen var enig og sa jeg ser preshere ut med mørkt hår :p

Jeg farget etterveksten min forrige uke hjemme. Bruker bare å farge det hjemme fra før av, men har begrenset det litt i svangerskapet. Bare pass på å luft godt mens du holder på :)

Back
Topp