Planlagt ja oiii hvordan gikk deg? Vil du fortelle en lite fødselshistoria??
Ville aldri gjort det igjen
nå er det nok noe annet å gjøre det planlagt med jordmor tilstede. Hjemmefødsel er ikke min greie, og jeg husker jeg var med å svarte i en diskusjonstråd litt før fødsel.. Der jeg svarte at jeg aldri i livet ville født hjemme..
Ved en planlagt fødsel vil man jo ha gjort klart det man trenger i forkant.. og gjøre et område klart.. Hos oss gikk det hardt utover sofaen
Vi satt hjemme å talte rier, og var klar for at storebror på 4 åt skulle bli hentet. Vi skulle gå samtidig. I det jeg reiste meg å kom bort til stuedøren bare smalt det.. pressriene startet, og vi returnere til sofaen. Min samboer måtte trå til som jordfar, mens min mor (Som var kommet for å kjøre oss) sto sjokkskadet å snakket i telefonen med jordmor. De sendte ambulanse og hadde hellikkopter klart. Jeg hadde litt småpanikk, og holdt igjen alt jeg klarte. På super kort tid rakk Ambulansepersonalet akkurat frem, han var ute rett etter.. Der var det bare å presse på.. veldig anderledes enn med jordmor, som liker å ha det litt mer kontrollert . Jeg raknet nok derfor mer EM nødvendig.. morkaken ble heller ikke tatt ut. Dette var skikkelig fælt ettersom at riene haglet hele veien til sykehuset.. Alt i alt gikk det fint. Babyen hadde feks navlestrengen flere ganger rundt halsen. Det var sykt smertefullt (noe som nok er vanlig med slike fødsler), og jeg var sjokkskadet en stund etter.. Føler det skapte et ekstra bånd mellom meg og den lille
ville aldri gjort det igjen. Syns ikke noe om det, og føler det er tryggest på sykehuset..
Jeg føler nok gjerne det med sykehuset som dere føler med mennene deres. Jeg er forberedt på at mannen kan bli nektet å bli med, han blir syk bare noen ser på han og han jobber i barnehage
men for meg er det viktigste at fødselen skjer i trygge omgivelser.
Litt rotete skrevet
Håper du finner en løsning som passer for deg, som du føler deg trygg å fornøyd med
Om du er spesielt bekymret pga korona og at det skal komme en regel om at ingen får ha følge, er det jo mulig de vil gjøre unntak for de som er vekdig bekymret? Selvom jeg tror det skal mye til å nekte friske menn å bli med