Hjemmefødsel?

Prikken

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Noen som har hatt det?
Hvordan var din opplevelse på godt og vondt? :joyful:
 
Ikke hatt det og ikke kvalifisert med mindre det skjer uplanlagt... vurderer du det?
 
Ikke hatt det og ikke kvalifisert med mindre det skjer uplanlagt... vurderer du det?
Hadde vært spennende å prøve.. men kan altfor lite om det og vet ikke om det er gjennomførbart her... har forholdvis enkle fødsler så tenker det burde være mulig hvis jeg får med jordmor på det :)
 
Har ikke hatt det, men ønsker det neste gang :) Anbefaler deg å sjekke jordmorsnappen @hjemmefodsel. Mye god info å få der!
 
Hadde vært spennende å prøve.. men kan altfor lite om det og vet ikke om det er gjennomførbart her... har forholdvis enkle fødsler så tenker det burde være mulig hvis jeg får med jordmor på det :)

Kan se for meg det kan være fint... første var i sete så fikk ks og da er det uaktuelt, nr to ble også ks så blir det flere blir det pks på siste... så hjemmefødsel får jeg aldri prøvd...
 
Hadde hjemmefødsel i høst og ville absolutt gjort det igjen. Veldig fin opplevelse og en helt annen ro med å være hjemme og ha en jordmor hos seg hele tiden som ikke må forlate deg, ingen ukjente som plutselig dukker opp og veldig deilig å legge seg på egen sofa/seng etterpå, spise egen mat og dusje i egen dusj.

Men nå bor vi 5 minutter unna sykehus og har tidligere hatt to ukompliserte fødsler. Det må vurderes nøye om det passer for deg. Anbefaler som over her å følge hjemmefødsel på snapchat :)
 
Har gjort det med de to yngste ja.

Fine fødsler
 
Skulle ønske jeg turte det. Men hadde knute på navlesnoren med eldste og hu hadde ikke fått næring på 2 uker. Barna mine blir små pga lite næring fra morkaka så aner ikke om jeg er kvalifisert en gang.
 
Hadde det for 5 mnd siden. Var ikke planlagt. Mannen måtte ta i mot, gikk veldig fint og fort :)
 
Hadde det med begge to og ville ikke byttet det med noe som helst! ❤
På godt?
Vi måtte ikke reise midt på natta(da det startet med første), jordmor kom til oss.
Vi hadde to jordmødre og Doula, og de var med oss gjennom det hele.
Vi bestemte alt som skjedde.
Vi fikk fullstendig fred både før og etter baby var født.
Doula bakte brød og varmet opp suppe etter fødsel som vi koste oss med.
Doula vasket og stelte med alt etterarbeidet.
Jordmor tok de nødvendig prøvene den første tiden og resterende ble tatt på sykehuset.
Doula og jordmor kom på besøk de første dagene og deretter 1-2 ganger de neste 3 ukene.

Det jeg angrer mest var at jeg følte meg litt ensom da mannen måtte rett tilbake på skole og jobb de første dagene, men det hadde mye mer med vår situasjon å gjøre, da vi ikke hadde rett på permisjon.
Så det hadde jo ikke gjort noe forskjell om det var på sykehus eller ikke :rolleyes:
 
Jeg har lyst men er redd folk vil tro noen holder på å myrdes dersom jeg starter å skrike :/
 
Jeg har lyst men er redd folk vil tro noen holder på å myrdes dersom jeg starter å skrike :/

Jeg sa ifra til utleier når jeg hadde termin og at jeg skulle føde hjemme. Ikke noe problem!
Dessuten er det ikke sikkert du kommer til å skrike noe særlig. Selv lagde jeg nesten ikke en lyd under noen av fødslene
 
Back
Topp