Hjemmefødsel

-L-

-L-
Er det noen her som har hatt eller vurderer å ha hjemmefødsel? Jeg har så lyst å føde hjemme, men har litt for høy bmi så det må vurderes av hjemmejordmor først. Det koster jo litt penger, men syntes det virker helt fantastisk og kunne hoppe rett i sin egen seng etter fødselen. Har to ukompliserte og raske fødsler fra før.

Synes også det virker helt fantastisk, men har ikke hørt om noen her i området så har fått det innvilget, så har derfor ikke kommet så langt at jeg har vurdert det på alvor.

har tenkt tanken ja.. samboer er lege også så regner med han kunne håndtert det ganske bra sammen med jordmor.. likevel - så hadde jeg en langvarig fødsel med nr. 1, med epidural, navlestreng rundt halsen og sugekopp.. såååå litt usikker på om det ikke er mest safe med sykehuset. Skal skynde meg hjem iallefall hvis alt er ok etterpå. Hold på å bli sprø av barselhotellet sist så orker ikke være der lengre enn nødvendig :/ ;)

Har ikke gjort eller vurdert det selv, men min søster fødte hjemme og anbefaler det på det varmeste :) (jeg er ikke «tøff» nok :p)
Med førstemann måtte hun inn på sykehuset etterhvert, da han lå litt skjevt og hun måtte få hjelp. Men nr to ble født fort og fint på badet hjemme :Heartred

Hehe, er ikke for alle. Jeg bare tenker det er magisk å være hjemme. Kun en jordmor å forholde seg til hele svangerskapet og under fødselen. Slippe alt stresset som er på sykehuset. Her i området er det 3 ulike jordmødre som driver med hjemmefødsel. Også hvis det skulle være behov er det under 10 minutter til sykehuset. Jeg skal iallfall undersøke mer.

Hehe, er ikke for alle. Jeg bare tenker det er magisk å være hjemme. Kun en jordmor å forholde seg til hele svangerskapet og under fødselen. Slippe alt stresset som er på sykehuset. Her i området er det 3 ulike jordmødre som driver med hjemmefødsel. Også hvis det skulle være behov er det under 10 minutter til sykehuset. Jeg skal iallfall undersøke mer.

Jeg også kunne tenkt meg det om jordmødrene tilbydte det her! Virker utrolig beroligende å kunne være hjemme fra start til slutt under hele fødselen[emoji5]

Hvis det er noe du kan tenke deg synes jeg absolutt du skal undersøke muligheten :) skulle egentlig ønske jeg var tøff nok selv også.. men jeg satte litt for stor pris på epiduralen forrige gang :p
(Var setefødsel og kunne ikke født hjemme uansett)

Jeg hadde ikke tatt sjansen, på grunn av alle problemene som *kan* oppstå under og etter en fødsel. Selv om det sikkert er kjempekoselig og fint og alt det der, så er det kjekt å allerede være på en sykehus dersom noe skulle skje.

Nei. Jeg har vært gjennom en dødfødsel og en «styrt» fødsel. Jeg vil ha det støtteapparatet som sykehuset har rundt meg. Pluss at vi bor godt over en time fra sykehuset så om noe skulle skje så er vi veldig langt unna.

Jeg synes hjemmefødsel er et flott alternativ og hadde det ikke vært for at jeg trenger litt hjelp for å komme igang med fødslene mine, så hadde jeg absolutt vurdert det. Jeg føder lett og har ikke hatt noen vansker tidligere. I tillegg bor jeg 10 min fra sykehuset, så det hadde gått helt fint. Det blir nok sykehusfødsel, men håper å føde i vann denne gangen[emoji4]

Back
Topp