Hjemmefødsel

CecilieR

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Noen andre her som har hatt hjemmefødsel? Har hatt det med begge mine og lurte på om noen andre her hatt det og hvordan det gikk c:

Min andre og tredje var hjemmefødsel, to forskjellige men fine opplevelser

Første fødsel var en fin opplevelse den også, rask og grei. Og det var igrunnen årsaken til at det ble hjemme neste gang.

Eldre er født fem timer etter første rie, en time etter at vi kom oss til sykehuset. Uten medisinsk smertelindring ble han født på storken på Haukeland. Jeg fikk høre av jm at neste kom trolig enda fortere, og da kom jeg til at å føde i en taxi (mannen hadde ikke tatt lappen enda) midt på en iiiiskald vinter ikke var så fristende. Det var en taxi i vår bydel og en halvtime til sykehuset. Jeg fikk heller jordmor til å komme til meg.

Det viste seg å ikke gå så fort i det hele tatt, men så slapp jeg i det minste reise frem og tilbake med taxi da, bare var hjemme mens jm kom og gikk. Det ga en fin ro over det hele, og derfor ønsket jeg å gjenta det.

Yngste er født 4,5 time etter at riene begynte, men da gikk vannet kvelden før så jeg visste at det var på vei.

Og at hun er født hjemme lot meg være hjemme i jula. Hun er født 25.12.15 kl 00.02

Så flott at det bare har vært fine opplevelser c: Begge fødslene mine varte i rundt 6 timer fra første roe til de var ute, da var det godt å rolig å bare kunne være heime å ta det med ro. Siden jeg også har hatt problemer med kronisk sårhet under amming med første, var det også veldig godt å kunne få besøk av jordmor og doula etter fødsel.

Back
Topp