Hjemmefødsel

Lærerspiren

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Sensommerbarna 2016
Noen her som ønsker hjemmefødsel? :) Evt har født hjemme?

Jeg hadde lyst på hjemmefødsel sist gang, men er ikke jordmødre i nærheten som er åpen for det. Regner ikke ned at det er mulig denne gangen heller :(

Hjemmefødsel ville jeg ikke turt. Vil gjerne ha den ekspertisen og det utstyret for overvåkning som finnes på sykehus.

Jeg hadde lyst på hjemmefødsel sist gang, men er ikke jordmødre i nærheten som er åpen for det. Regner ikke ned at det er mulig denne gangen heller :(
Samme her!!

Jeg vet heller ikke om jeg hadde turt det Men de kan vel ha noe med at de oppdaget på overtidskontroll 1 uke over termin at hun lå i seteleie;)

Her har jeg og opplevd overraskelser på fødestua, så hadde heller ikke turt.
Men all ære til dere som gjør det - det må jo unektelig være atskillig mere avslappende for alle om man har en normal fødsel!

Siden jeg hadde 2 fine og neste perfekt fødsel, kunne tenkte meg å ha hjemmefødsel denne gangen. Men mannen er helt uenig med meg og han er livredd at mulig skjer noe denne gangen. Så tror blir det vanskelig å gå på dette så lenge man får ikke støtte fra partneren sin.☺

Siden jeg hadde 2 fine og neste perfekt fødsel, kunne tenkte meg å ha hjemmefødsel denne gangen. Men mannen er helt uenig med meg og han er livredd at mulig skjer noe denne gangen. Så tror blir det vanskelig å gå på dette så lenge man får ikke støtte fra partneren sin.☺
Det er jo om det plutselig går fort da :) Hehe!
Her jeg bor er det dessverre ikke lov å føde hjemme (planlagt) fordi det er for langt til sykehuset om det skal skje noe. Jeg har veldig lyst på hjemmefødsel!

Vi vurder hjemmefødsel. Hadde en trøblete fødsel sist, og negativ følelse av hele føden og med oppholdet på barsel.

Jordmor og lege sier at det ikke er noen grunner for å tro at det skulle bli komplikasjoner igjen denne gangen. Desuten viser studier at det er det mye mindre sjanse for komplikasjoner ved hjemmefødsel enn når man føder på sykehus.

Det er lilevell så kort vei til sykehuset at skulle det skje noe så er vi der på et øyeblikk. Ikke mange minutter bak de som blir kjørt fra føden og til kirurgen

Men vi må se det hele litt ann ettersom mnd. går. Siden svangerskapet var veldig tungt for meg, hadde jeg lite krefter igjen når fødselen starter. Blir det sånn denne gangen også er det ingen vits å starte hjemme, da jeg med stor sannsynlighet trenger hjelp.

Vi bor så langt unna sykehus at jeg er redd det blir hjemmefødsel. Går vannet hjemme rekker jeg aldri frem.
Tviler på muligheten for planlagt hjemmefødsel fordi stedet er så lite.
Har ikke noe i mot å la det skje hjemme så lenge jeg har planlagt litt. Har normale fødsler fra før.

Her er det ikke lov pga avstand til stkehuset, men skal det gå like fort som sist så rekker jeg ikke frem uansett :)

Back
Topp