Hjemmefødsel

Tracy222

Gutt2012<3
Er det flere her som vurderer hjemmefødsel? Eller som har erfaringer å dele med meg? :D
Sa jeg vurderer det til jordmor på helsestasjonen og hun ble så glad at hun måtte gi meg en klem :p fikk nummeret til en jordmor jeg skal ringe i januar, veldig spent :D

Er det flere her som vurderer hjemmefødsel? Eller som har erfaringer å dele med meg? :D
Sa jeg vurderer det til jordmor på helsestasjonen og hun ble så glad at hun måtte gi meg en klem :p fikk nummeret til en jordmor jeg skal ringe i januar, veldig spent :D
min var veldig glad når jeg sa jeg ville på sykehuset... Kunne tenkt meg, men tørr ikke.

Ser for meg at eg hadde følt meg mer komfortabel hjemme. Spesielt etter fødselen. Men våger ikkje og gamble på at det går bra. Er 30-40 min til nærmeste sykehus. Og orker ikkje ein fullfart tur i ambulanse vis det skjer noe. Så er det litt deilig og bare få alt servert på sykhuset. Fra mat til reine sengklær. Har lyst at mannen min skal ver med meg og ikkje springe for meg :p men hater og vær på sykehus så håper eg kan reise hjem fort. Mannen må hjem til våre 2 barn. Og hunden.

Me bor knabbt 10 min till sykehuset. Men nei eg tror ikkje eg kan føda hjemma.
Men eg skall hjem fort så møjligt orkar inte vara på sykehuset da eg ikke får sova der

Har aldri vurdert det, for vil være på sykehuset hvis noe uforutsett skal skje:-) men go for it om du virkelig kan tenke deg det:-)

Eg kunne egentlig tenkt meg det, men veit ikkje om eg tør. Har 35-40 min til sjukehuset og, synest det er litt i lengste laget. Skal gjere vårt beste for å rekke fram i tide (har født fort to gongar før).

Men så sant eg og babyen er i fin form vil eg heim så tidlig som mulig, helst samme dag. Kan få jordmor heim etter fødsel her i kommunen, tenker å benytte meg av det.

Vurderer ikke det, men ønsker du det så kjør på!
Jeg måtte få hastekeisersnitt med nr 1, og selvom vi bare bor 5 min fra sykehuset, er det svært liten sjanse for at vi hadde merket at noe var galt før det var for sent. Syns, for min del, det er betryggende med leger og helsepersonell i nærheten.
Nr 2 kom på normal måte, og kunne kanskje vurdert hjemme denne gangen hvis det ikke hadde vært for nr 1;)
Men drar hjem så fort jeg kan etter fødsel - var tidlig hjemme med begge de andre! Liker ikke sykehus sånn utenom hjelpen jeg får akkurat når jeg MÅ ha den:p

Jeg måtte ta hastekeisersnitt sist gang, og var sjeleglad jeg var på et sykehus med personale som tok godt vare på både meg og gutten. Er altfor mye konekvenstenker til å i det hele tatt vurdere hjemmefødsel

Om man bor i nærheten av et sykehus og har sjekket at det ikke er noe som tilsier at det skal være komplikasjoner, samt har en jordmor som har erfaring nok så skjønner jeg jo poenget med hjemmefødsel. Før vår del er det første barn så ikke aktuelt.

Vi bor 10 min unna sykehuset, men jeg kunne aldri tenkt meg hjemmefødsel. Jeg hadde så store smerter og en veldig lang fødsel sist, og vi hadde en veldig fin kontakt med de ansatte, så det er ingen tvil hva som passer oss best. Jeg synes de som velger hjemmefødsel er kjempemodige og statistisk sett er det vel ikke mer farlig for verken mor eller barn.
For meg er det deilig å vite at smertelindring og hastekeisersnitt er lett tilgjengelig, i tilfelle det skulle bli langvarig og komplisert. Tror det var hakket før jeg måtte opereres med førstemann..

Det jeg alltid har tenkt på ifbm hjemmefødsel er alt griset...? Må vel vaske og styre på sjøl sikkert? Uten at jeg vet det altså, men tenker at jeg tar sånt på sykehuset... men jeg er litt lat tror jeg. ..

Jeg kunne tenkt meg det. Og forrige fødsel rakk vi nesten ikke inn. Fødte 5 min etter vi ankom sykehuset.
Men tror ikke jeg tørr....... :o

Jeg kunne tenkt meg det. Og forrige fødsel rakk vi nesten ikke inn. Fødte 5 min etter vi ankom sykehuset.
Men tror ikke jeg tørr....... :eek:

Har du snakket med jordmor om det? Jeg hadde styrtfødsel sist, tok litt over en time fra første rie til hun var ute.. Men vi var heldigvis på sykehuset pga vannavgang da det startet. Er bekymret for at jeg ikke rekker frem denne gangen. Skal snakke om det med jordmor på kontroll om en ukes tid.

Har du snakket med jordmor om det? Jeg hadde styrtfødsel sist, tok litt over en time fra første rie til hun var ute.. Men vi var heldigvis på sykehuset pga vannavgang da det startet. Er bekymret for at jeg ikke rekker frem denne gangen. Skal snakke om det med jordmor på kontroll om en ukes tid.
Har ikke snakket med henne enda om det, tenkte å ta det når det nærmer seg. Har nesten en time inn til sykehuset. Men ved forrige fødsel (som starta på natta) kjørte mannen inn på ca halvtimen :o Heldigvis lite trafikk.....

Gi meg gjerne tilbakemelding på hva jordmor sier til deg ang neste fødsel :)

Back
Topp