Hjemmefødsel

Augustmamma13

Flørter med forumet
Noen her som har født hjemme eller som vurderer det? Her snakker vi litt om det fordi jeg ble så stresset av å være på sykehus i forbindelse med den forrige fødselen, men så er jeg også usikker på om jeg tørr :p
 
Jeg har tenkt tanken fordi første fødselen gikk ganske fort. Ca fire timer fra jeg skjønte at noe var på gang til ungen var ute :p hadde jeg ike hørt på sambo hadde det nok endt med hjemmefødsel, for det bar ikke så vondt syns jeg ;) vi har 1,5 t å kjøre til sykehuset..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mitt drømmescenario er hjemmefødsel med ei jordmor jeg har blitt godt kjent med og er trygg på. Så lite inngrep som mulig (selvsagt forutsatt at alt er normalt). Er mye ved sykehussettingen som gjør at jeg anspenner meg, og det er jo som kjent ikke gunstig for fødselsforløpet. Har kort vei til sykehus. Gikk 14 dager over sist, og måtte settes i gang, så da hadde det ikke blitt tillatt uansett. Mannen er skeptisk, og jeg sjøl er også litt usikker på om jeg hadde turt - selv om jeg vet at når alt ligger til rette for hjemmefødsel, er det like trygt som å føde på sykehus. Så det blir nok med drømmen.
 
Har hatt lyst til det... Men så hadde jeg en komplisert fødsel sist så jeg bør nok være på sykehuset. Ble godt tatt vare på der. Samt at da får man 2 dager man kan bli litt kjent med den lille før det braker løst med storebror :p
 
Back
Topp