Hjemmefødsel?

Nei det er ikke min greie.
Jm snakket veldig varmt om det da jeg sa jeg ville hjem så snart som mulig etter fødselen.
Men jeg vil ikke ha det minnet hjemme at jeg lå på stuegulvet og fødte.
Sikkert fint for dem som liker det altså, men det er så absolut ikke i min gate ;)

Jeg fikk forslag/tilbud om det av jordmoren jeg hadde samtale med! :)
Det var fordi jeg fødte jo helt naturlig forrige gang, og kunne like godt ha født hjemme. :)
Da ville jeg slippe stresset som julimåned fører med seg, på en hektisk fødeavdeling med mange vikarer.
Jeg har veldig lyst til å gjøre det, og jeg oppfyller kravene til denne jordmoren som er:

- kan ikke være førstegangs, eller 3. gangs.
- må ha hatt et ukomplisert svangerskap
- må ha hatt en fin, normal fødsel første gang
- baby kan ikke ligge på tvers eller i sete

Det eneste som hindrer meg, er at vi har begynt å pakke ting i esker osv., da vi nå jakter på nytt bosted. Og føler ikke at vi da har den plassen jeg ønsker å ha ved en hjemmefødsel.
I tillegg bor vi i et bygg hvor det er næringsdrivende under oss, og dersom fødsel skulle skje midt på dagen....

Sambo bekymrer seg for tilgang på leger og medisinsk hjelp. Lillesøster ligger ennå på skrå, og hva om hun må hjelpes ut. Jeg tenker fortsatt, og har jo en drøm om å gjøre det. Men praktisk vet jeg ikke om det går.

Det var fordi jeg fødte jo helt naturlig forrige gang, og kunne like godt ha født hjemme. :)
Da ville jeg slippe stresset som julimåned fører med seg, på en hektisk fødeavdeling med mange vikarer.
Jeg har veldig lyst til å gjøre det, og jeg oppfyller kravene til denne jordmoren som er:

Det eneste som hindrer meg, er at vi har begynt å pakke ting i esker osv., da vi nå jakter på nytt bosted. Og føler ikke at vi da har den plassen jeg ønsker å ha ved en hjemmefødsel.
I tillegg bor vi i et bygg hvor det er næringsdrivende under oss, og dersom fødsel skulle skje midt på dagen....

Sambo bekymrer seg for tilgang på leger og medisinsk hjelp. Lillesøster ligger ennå på skrå, og hva om hun må hjelpes ut. Jeg tenker fortsatt, og har jo en drøm om å gjøre det. Men praktisk vet jeg ikke om det går.

Hvorfor ikke tredje gangs?

Jeg har vurdert det, men mannen er ikke enig. Så da blir det sykehus:)

Første mann trengte hjelp både til å komme ut- sugekopp- og litt starthjelp så hjemmefødsel er ikke noe for meg. Tenk om noe skulle være galt igjen...

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Nei det er ikke min greie.
Jm snakket veldig varmt om det da jeg sa jeg ville hjem så snart som mulig etter fødselen.
Men jeg vil ikke ha det minnet hjemme at jeg lå på stuegulvet og fødte.
Sikkert fint for dem som liker det altså, men det er så absolut ikke i min gate ;)
Husker jeg brukte mnd på å bearbeide fødselen min med første mann. De første timene tok jeg på badet hos mamma og pappa og det tok mnd før jeg fikk et normalt forhold til det badet- så det er ikke greit å "ødelegge" god følelsen i hjemmet;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Når sykehusangsten er ille føles d tryggere og føde i min egen trygge hule, men jeg ender nok opp på sykehuset. Skal heller ha med meg jordmora "mi".

Jeg vil ikke føde hjemme fordi jeg antageligvis ville vært redd for at noe skulle skje. Men jeg tror nok at hjemmefødsel kan være veldig fint for noen, mye roligere.

Hvorfor kan du ikke være tredje gangs fødende?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Føde er noe jeg ''må'' for å få ut ungen min. Det skal gjøres, hviles litt og få svar på evt. spørsmål før vi drar hjem.
Ville aldri hatt det minnet knytta opp mot hjemmet vårt...

Back
Topp