Hjemmefødsel

Froni

Betatt av forumet
Noen andre her som skal ha hjemmefødsel??? 
Hva tenker dere rundt det?
Gjort avtaler med jordmor?? (Evt hvor tidlig gjorde dere avtalen)
Vil dere da ha fødekar? (Kjøpt selv eller leier?)

Blir det en til her, så vil jeg føde hjemme hvis jeg får lov! Vet det er to jordmødre i bygda her som stort sett driver med det!

Noen andre her som skal ha hjemmefødsel???  Jeg har født begge mine hjemme. Skal ha hjemmefødsel neste gang også, men det blir en god stund til. :)
Hva tenker dere rundt det? Synes det er helt fantastisk å ha muligheten til å føde i fred og ro hjemme.
Gjort avtaler med jordmor?? (Evt hvor tidlig gjorde dere avtalen) Jeg tok alle svangerskapskontrollene hos hjemmejordmora, så jeg avtalte vel egentlig hjemmefødsel på første svangerskapskontroll mens vi fylte ut helsekortet. Nå skal jeg flytte til et sted uten privat jordmor eller fast hjemmejordmor, så neste gang har jeg tenkt å begynne ganske tidlig i svangerskapet med å lete etter jordmor.
Vil dere da ha fødekar? (Kjøpt selv eller leier?) Første gang mente jeg at det var helt unødvendig, men så likte jeg veldig godt å dusje, og tenkte at bad hadde vært fint likevel. Andre gang kjøpte jeg fødekar, men lillesøster kom så raskt at jeg ikke rakk å bruke det. Savnet det ikke heller, og tviler litt på at jeg egentlig ville likt å være oppi der. Siden jeg nå har det karet, så skal jeg i det minste prøve det neste fødsel.

Så gøy... 
Jeg merker at jeg virkelig ser frem til det å er fortsatt den dag i dag litt "bitter :P" for at jeg den gang ble fortalt at det ikke var lov for 1 gangs.. For det var jo hur lett som helst å føde så hvorfor ikke da hjemme :P he he 
Har du lyst til å dele litt erfaringer med meg M3rl0t?

Back
Topp