Hjemmefødsel...

ladidaa

Flørter med forumet
Har noen erfaring med det? Og er det bra når man er første gangs fødende?
Venter min første i juni, og så langt ser svangerskapet helt fint ut...
Og er det mulighet for dette i Bergen området? [:)]

Har tenkt en del på det med hjemmefødsel siden jeg ikke takler sykehus så bra, blir dårlig og uvel av lukten og får full i angst bare jeg nærmer meg et sykehus... Men har ikke snakket med jordmor om dette, vil heller høre om andre har erfaring med det.. [:D]

Ingen som har erfaring? [8|]

Sjekk sida: www.hjemmefodsel.no [:D]

Jeg fødte uplanlagt hjemme - ikke akkurat det beste å sammenligne med. Om vi skulle få en til blir det PLANLAGT hjemmefødsel mest sannsynlig [;)]

Begge mine er født hjemme.[:)] Anbefaler deg å snakke med en jordmor som driver med hjemmefødsler, så kan dere sammen finne ut om det passer for deg. Her er en liste over hjemmejordmødre, håper du finner en der du bor: http://www.fodselifokus.no/hjemmejordmodre1.html

For meg var det perfekt å være hjemme som førstegangsfødende. Det eneste er at du må være klar over at det kan oppstå problemer underveis som gjør at du likevel må føde på sykehus, f.eks. hvis fødselen går alt for langsomt, eller av en eller annen grunn må settes i gang. Alt slikt snakker du med jordmora di om. Noe av det positive med å være førstegangsfødende hjemme er at du får mye mer støtte enn på sykehus. Jordmora har bare deg å konsentrere seg om, og blir hos deg hele fødselen.[:)] Du kjenner henne fra før, vet at hun respekterer dine ønsker, og det gjør det lettere å slappe av. Så slipper du alt stresset med sykehus som du ikke liker, du får mye mer privatliv, og en mye roligere fødsel.

Bare spør hvis det er noe du lurer på.[:)]

Jeg har født hjemme i bergen[:D] Helt fantastisk og absolutt noe å anbefale. de to som driver med det i bergen er utrolig flotte damer[:)]

Bare spør om det er noe[:)]

Back
Topp