Hjemmefødsel vest-agder

enlitenigjen

Betatt av forumet
Ja, jeg vurderer da hjemmefødsel - hadde en helt grei klinisk samlebåndsfødsel forrige gang
og ingen problemer med å føde på sykehus men hele kroppen min slapper av når jeg tenker på
roen ( roen var kanskje overdrevent men dere skjønner hva jeg mener ;) ) ved å være i sitt eget hjem å bare høre på kroppens signaler - ikke tenke tid til sykehuset - hvite frakker og harde gummigulv.

Så jeg lurte på om noen hadde erfaringer å dele - kanskje noen vet hvem jeg kan kontakte? Sliter med å
finne hjemmejordmor i vest-agder og vet ikke om dette i det hele tatt finnes her?

Ha en videre fin dag :)

Høres spennende ut!! Du må bare huske den siste fasen da du ofte går inn i litt panikk av smertene..! Det er jo da de fleste vil ha lindring.

Så nå at du hadde svart ! :) Jeg er ikke tøff i det hele tatt hehe, men jeg liker å kunne velge selv og da er det greit å suge til seg litt informasjon:)

Jeg vurderer også hjemmefødsel, men tror ikke det er noen jordmødre som tar hjemmefødsler her jeg bor heller :( Er det ikke en side som heter hjemmefødsel.no tro? Søk litt på nettet. Også hør med jordmor der du bor om hun vet om noe info om dette. Det tenker jeg å gjøre :)

Har ikke noe tips til vest-agder, men venninnen min fødte hjemme. Hun syntes det var kjempefint, og anbefaler det veldig! Hun er den eneste av venninne mine som sier at jeg må glede meg skikkelig til fødselen :)

Jeg så en på jordmødrene igår på NRK nett TV! Det såg virkelig hærlig ut å kunne legge seg i egen seng etterpå altså!

Fikk kontakt med ei søt jordmor som bor i samme kommune faktisk - nå skal jeg bare la ideen synke inn og
snakke med samboer så kontakter vi henne antageligvis etter UL i slutten av mnd om alt ser fint ut der :)
Ja det ser såå deilig ut å slippe stresset med å kjøre til sykehus og ha masse mennesker som haler og drar i deg, visst du vil hyle så hyler du, visst du vil trekke litt frisk luft så gjør du det - muligheten for å være seg selv før - i mens og etter er så mye større !

Fikk kontakt med ei søt jordmor som bor i samme kommune faktisk - nå skal jeg bare la ideen synke inn og
snakke med samboer så kontakter vi henne antageligvis etter UL i slutten av mnd om alt ser fint ut der :)
Ja det ser såå deilig ut å slippe stresset med å kjøre til sykehus og ha masse mennesker som haler og drar i deg, visst du vil hyle så hyler du, visst du vil trekke litt frisk luft så gjør du det - muligheten for å være seg selv før - i mens og etter er så mye større !

Det høres helt supert ut.. Jeg liker jo barselavdelingen, slippe lage mat spesielt hehe.. Bare en husker ørepropper!

Men selve veien dit, usj.. Har blitt så stressa, følt meg oversett, epidural har kun virka da en ferievikar satt den, han på huset er udugelig.. Sure jordmødre, samleband, vært flau over meg selv.. Alt man ikke skal være mens man føder!

Jeg husker ikke så mye fra barselavdeligen hehe - var litt utav meg selv tror jeg hehe - reiste hjem etter ei natt orket det ikke. men deilig å slippe praktiske ting ja ! :)

og resten av det du skrev er jeg så enig i ! hehe - men jeg har aldri hatt epidural da ( jeg er litt pingle hahah )
når man føder skal man finne sitt indre dyr haha - men det tror jeg egentlig - og jeg kan ikke vise meg fra den siden i et "bur" :P

Ja, jeg vurderer da hjemmefødsel - hadde en helt grei klinisk samlebåndsfødsel forrige gang
og ingen problemer med å føde på sykehus men hele kroppen min slapper av når jeg tenker på
roen ( roen var kanskje overdrevent men dere skjønner hva jeg mener ;) ) ved å være i sitt eget hjem å bare høre på kroppens signaler - ikke tenke tid til sykehuset - hvite frakker og harde gummigulv.

Så jeg lurte på om noen hadde erfaringer å dele - kanskje noen vet hvem jeg kan kontakte? Sliter med å
finne hjemmejordmor i vest-agder og vet ikke om dette i det hele tatt finnes her?

Ha en videre fin dag :)

Hei gårdshøne!
Samme her ;-) vil så gjerne føde hjemme i Krsand og leter også etter en jordmor som kan følge meg litt før fødsel og kanskje bli med ved hjemmefødsel.
Det jeg kun har funnet er tre jordmødre fra Krsand her på nettsiden: http://www.fodselifokus.no/hjemmejordmodre1.html
Men denne siden ble sist oppdatert i 2009 så jeg vet ikke om informasjonen der er aktuell :think005

Back
Topp