Hjemmefødsel/sykehus

Rosinbolle

Andre møte med forumet
Hvem passer barna om du har hjemmefødsel, er de hjemme eller setter du de borttil noen når fødselen foregår ?
Eller går du for sykehus?
 
Jeg går for sykehus.
 
Jeg går for sykehus. Men om vi hadde valgt hjemmefødsel så tror jeg ikke jeg hadde ønsket å ha femåringen hjemme. Han trenger ikke å se meg i sånne smerter. Jeg kan lære han om livet uten den opplevelsen på netthinnen.
 
Går for sykehus denne gang også.
Hadde det vært hjemmefødsel hadde jeg fått barnefar til å tatt gutta (jeg og samboer venter første felles)
 
Vi går for å rekke sykehuset .. gikk relativt raskt med 2 mann.. å pga høy smertegrense å bom av jordmora, ble barnefar sendt hjemover for så å måtte snu etter 30 minutter:hilarious::hilarious:

Nå er det ny mann, samt 12 og 9 år siden jeg fødte sist, så blir spennende å se om jeg er like bad as på smerter og en «fødemaskin» som de sa jeg var med gutta denne gangen også:p:D

men sykehus IT IS! har nr til jordmora her hjemme i tillfelle. Har 45 min til sykehuset…
Om det skulle blitt hjemmefødsel, er gutta så store at de selv hadde tatt skoa fatt og stikki til faren sin 2 gater bortafor oss :hilarious:

ser for meg eldste på 12 hadde bare sagt ; «skjer ikke ass mamma, at jeg skal være vitne til det her»!:hilarious:
 
Jeg velger sykehus. Tenker det er en stor risiko å ta å føde hjemme, i tilfelle det skulle være noen komplikasjoner. Men vi er forskjellige:)

Hvis jeg hadde født hjemme henger jeg meg på resten her, tror ikke jeg ville hatt barna hjemme. I hvert fall ikke 2-åringen:p
 
Om det skulle bli hjemmefødsel så er det iallefall ikke planlagt :laughing002 men kan jo fort skje også. Har en liten time kjørevei til sykehuset å har hatt tre styrtfødsler, den siste varte i 58min å var kun di siste 30min jeg kjente smerte. Har høy smerteterskel :laughing001
 
Sykehus. Forrige fødsel ente i keisersnitt og svangerskapsforgiftning en uke før termin.
 
Hvem passer barna om du har hjemmefødsel, er de hjemme eller setter du de borttil noen når fødselen foregår ?
Eller går du for sykehus?
Hva med deg, tenker du på hjemmefødsel? Kjenner jeg ikke orker tanken på å være hjemme rett etter fødsel. Vil heller bo på barselhotell kjenner jeg. Men vet jo ikke hvordan det er på sykehuset jeg skal føde denne gangen da.
 
Med tanke på alt som kan skje velger vi definitivt sykehusfødsel. Man vet aldri hva som skjer under fødsel eller om ungen eller man selv trenger umiddelbar hjelp etterpå.
 
Back
Topp