Hjemmedoppler

Katma

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg hørte hjertelyden for første gang i dag med jordmor, nå ønsker jeg å høre den vakre lyden flere ganger og vurderer å kjøpe en hjemmedoppler. Noen som har en god en å anbefale? :happy:

Er mest fornøyd med Angelsound sin, av de tre jeg klart å samle på meg... (:wacky:)

ANGELSOUNDS MINI JPD-100SM tror jeg den heter :)

Jeg hørte hjertelyden for første gang i dag med jordmor, nå ønsker jeg å høre den vakre lyden flere ganger og vurderer å kjøpe en hjemmedoppler. Noen som har en god en å anbefale? :happy:
Hvor langt er du på vei?? Jeg har hjemmedoppler, men har ikke klart å høre noe ennå :(

Hvor langt er du på vei?? Jeg har hjemmedoppler, men har ikke klart å høre noe ennå :(

Jeg er 13+

Og det er veldig individuelt mår man hører. Forrige svangerskap var jeg veldig slank og bebis lå gunstig til, så fant hjertelyd alt uke 9-10.

Denne gang er jeg godt vattert og bebis ligger mer unnastappet. Så må stå opp for å finne hjertelyden og fant nada til for en uke siden. Finner den ikke liggende da bebis «sklir bak» og fettlaget blir tjukkere :)

Så her spiller mye inn, og det er med god grunn jordmødre ikke garanterer noe heller før rundt uke 16-ish :)

Jeg er 13+

Og det er veldig individuelt mår man hører. Forrige svangerskap var jeg veldig slank og bebis lå gunstig til, så fant hjertelyd alt uke 9-10.

Denne gang er jeg godt vattert og bebis ligger mer unnastappet. Så må stå opp for å finne hjertelyden og fant nada til for en uke siden. Finner den ikke liggende da bebis «sklir bak» og fettlaget blir tjukkere :)

Så her spiller mye inn, og det er med god grunn jordmødre ikke garanterer noe heller før rundt uke 16-ish :)
Er godt vattert jeg og, for å bruke din beskrivelse. Og vi prøvde liggende. Men er 13+0 Idag så da skal vi jaggu prøve igjen i kveld, stående ;)

Fant ikke hjertelyd med en gang jeg heller, men så leste jeg om en jordmor som anbefalte å ligge på siden og presse den inn ved lysken nærmest taket, det funket som bare det:)

Hjemmedopler kan gi trygghet eller usikkerhet. Jeg ville aldri anbefalt det for noen som engster seg lett og vil anta det verste dersom man ikke finner hjertelyden selv..

Er mest fornøyd med Angelsound sin, av de tre jeg klart å samle på meg... :)wacky:)

ANGELSOUNDS MINI JPD-100SM tror jeg den heter :)

Tre stykker ja, da har du testa ut litt forskjellig. Takk for tips :happy:

Har også lyst på en hjemmedopler, men leste at det ikke er anbefalt. :(

Ja vet det, men har lyst til å prøve. Hvis jeg sliter veldig med å finne lyden skal jeg prøve å legge den i fra meg. Men så fant jordmor lyden med en gang i dag med et veldig gammelt apparat, så tror jeg skal klare det. :happy:

Tre stykker ja, da har du testa ut litt forskjellig. Takk for tips :happy:

Oh yes, jeg har et biiiittelite duppedittproblem :yuck:

En billig Kina-greie, den fra Teknikkmagasinet og Angersound. Den fra teknikkmagasinet er så å si identisk med Angelsounden, men litt mer klumpete. :)

Jeg er fristet til å kjøpe, men tror jeg blir veldig redd om jeg ikke finner hjertelyd og kommer vel til å bruke den for mye, noe som ikke er anbefalt :/ Fått time hos jordmor på torsdag. Grugleder meg...

Jeg hadde før, men brukte den kun den første graviditeten, solgte den etterpå. Sto på bruksanvisningen at fosteren kan bli stresset om du bruker den i for lang tid om gangen. Endte med at jeg brukte den typ kun 1,5 min av gangen, var vel mest jeg som ble stressa:D tenker at det er ikke så mange ukene til vi kjenner bevegelser, og det er mindre stressende å kjenne etter bevegelser enn å fomle etter hjertelyden:)

Ååå, hvorfor er det ikke anbefalt?
Litt pga forskjellige grunner - ikke nok forskning på om det kan skade/forstyrre fosteret, kan gi falsk trygghet, de som ikke har kunnskap om ultralyd kan gjøre det feil osv.
Jeg tror at jeg hadde brukt den litt for mye om jeg hadde en, så er kanksje like greit å la være. :smiley-ashamed004

Ble anbefalt av jordmor og lege med mine 3 eldste å ikke bruke penger på hjemmedobler. Gir en falsk trygghet da mange ikke får til å bruke den rett, og dermed får panikk fordi de tror det er noe galt med fosteret når de da ikke finner hjertelyden. Jordmor hadde fått inn mange bekymra foreldre som hadde brukt hjemmedobler og ikke hørte hjertelyden hjemme og dermed tenkte det verste. Og mange bruker den ofte får å være sikre på at det er liv osv. Så ville nok heller anbefalt å få høre hjertelyden når du er på kontroller hos jordmor/lege.

Har skaffet meg hjemme doppler nå, det ble Sonoline pocket Fetal Doppler. Fant hjertelyden med en gang :Heartred

Back
Topp