Hjemmebesøk

Drcat

Forelsket i forumet
Helsesøster ringte idag og ville avtale hjemmebesøk.
Hva er det som skjer på disse hjemmebesøkene ?

Åh! Det var så koselig her da helsesøster kom på hjemmebesøk! Vi pratet bare helt enkelt rundt fødselen og hvordan vi hadde det og om det gikk bra med ungen og sånn. Fikk noen gode råd om ting og sånt. Ikke noe farlig altså. [;)]

Så veier hun babyen. Og dere kan spørre om ting dere lurer på.

mange helsestasjoner tilbyr å komme på hjemmebeøk første gangen.. dette fordi det kan oppleves som tryggere for den nybakte moren å være hjemme og man kan få en bedre dialog med helsesøsteren..

ble jeg fortalt, men om det stemmer for alle er uvist..

men jeg hadde satt pris på om helsesøteren kunne kommet hjem til oss på første kontrollen i stedet måtte jeg dra på helsestasjonen da lillemannen var 3 uker gammel og måtte stresse avgårde.. det gikk veldi fint med amming og stell, men jeg var jo enda utslitt etter fødselen og hadde likt å sluppet å måtte stresse avgårde..

Her veide hun småtto, gav oss masse informasjon om ting og tang og så spurte hun om hvordan jeg/vi hadde det, om fødselen og jeg fikk spørre alle spørsmål jeg hadde (hadde laget klart et ark med spørsmål).
Kjempe koselig. [:D]
Hun sa også at det var en måte å bli bedre kjent med mor, barn og far på da det var enklere å huske hver enkelt når hun hadde vært hjemme hos dei. [;)]

har også hatt det.. hun gir deg informasjon og brusyrer om fortelinge ting..også snakker hun med deg spør hvordan det går med ammingen,hvordan du/dere har det.og hun spurte om hvordan fødselen gikk... og om du lurer på noe så svarer hun på det[:D]

Back
Topp