Hjemmebesøk

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
Ett spørsmål! Her i kommunen er det jo sånn at helsestasjonen kommer på hjemmebesøk 1-3.virkedag etter hjemreise fra sykehuset. Vi kom jo hjem på tirsdag, og igår var ikke full virkedag her i kommunen. Jeg forsøkte å ringe numrene jeg fikk til jordmødre/barseltjenesten her i kommunen igår, men kom bare til tlf svarere. La igjen meldinger på alle tre;)

Så nå lurer jeg jo på om det blir lenge å vente med å få veid baby og alt sånn, til de evt tar kontakt på tirsdag? Forsøkte å høre på sykehuset, og nevnte jo at de sikkert ikke er tilgjengelig i påsken og hvordan det da ble løst. Fikk bare beskjed om at det tok jeg med helsestasjonen og at om det skulle oppstå noen krise var det jo bare å kontakte barsel...

Typisk min flaks å føde slik at vi får alle de røde dagene på en snor umiddelbart:-p Noen andre som har født rundt 20? Hvordan gjør dere det med veiing o.l etter hjemreise?

Jeg fødte den 14. og får hjemmebesøk til tirsdag. Jeg fikk beskjed om at barsel var alltid åpen og ville jeg veie eller noe annet i påsken var det bare å komme dit. Vurderer å reise dit for å veie, angrer på at jeg ikke har vært og veid før. Jeg har jo ikke vært i form.

Men uansett, vi får besøk når lille er to uker og en dag gammel pga påske

• Liker
Reactions: J87
Jeg fødte den 14. og får hjemmebesøk til tirsdag. Jeg fikk beskjed om at barsel var alltid åpen og ville jeg veie eller noe annet i påsken var det bare å komme dit. Vurderer å reise dit for å veie, angrer på at jeg ikke har vært og veid før. Jeg har jo ikke vært i form.

Men uansett, vi får besøk når lille er to uker og en dag gammel pga påske
Ja ok, så dere har ikke veid han siden dere var på sykehuset? :-D Trodde kanskje det var noen "fasit" på hvor mange dager etter man reiste hjem de skulle veies, sånn for å forsikre at de legger på seg liksom;) *stressa førstegangsmor* :-p

Lille her e født 10.mars, har ikke hørt nå fra HS enda, men regner med dæm lar hør fra seg over påske. :) Har ei babyvekt her hjemme, så veit at ho lægg på seg, har væl villa vægd ho på helsestasjon om vi ikke ha d, bære for å følg me :)

Ja ok, så dere har ikke veid han siden dere var på sykehuset? :-D Trodde kanskje det var noen "fasit" på hvor mange dager etter man reiste hjem de skulle veies, sånn for å forsikre at de legger på seg liksom;) *stressa førstegangsmor* :-p
Nei, han er ikke blitt veid siden hjemreise :) Jeg kunne tenke meg å veie han da, bare for min egen trygghet. Men han spiser såpass godt at han legger vel på seg.. Bleiene er dyvåte og han bæsjer masse :P Her tar HS kontakt når de har mottatt brev fra sykehuset, og det blir sendt den dagen man reiser hjem. Vi reiste hjem torsdag forrige uke, og brevet kom ikke frem før tirsdag denne uken. Da ringte hun og sa at hun kunne komme tidligst tirsdag neste uke, da tok hun med vekt. Vi fikk besøk tidligere forrige gang, men da kom ikke påska i mellom :)

Jeg tror de nasjonale retningslinjene er 14 dager etter hjemreise, mener hs sa det. Hvis du uroer deg kan du jo høre med barsel/poliklinikk kanskje, hvis babyen virker tilfreds og du tenker at du ikke har behovet før tirsdag tror jeg du fint kan vente, evt ringe barsel hvis behovet melder seg en annen dag :)

Takk for svar:)
14 dager ja, da kan jeg slappe av;)
Ikke så lett når alt er nytt, blir jo ekstremt på vakt! Jeg har fått fin melk, og han ammes ofte, så får jeg følge med på antall bleier om dagen;)

Takk for svar:)
14 dager ja, da kan jeg slappe av;)
Ikke så lett når alt er nytt, blir jo ekstremt på vakt! Jeg har fått fin melk, og han ammes ofte, så får jeg følge med på antall bleier om dagen;)
Også kan du jo fortsette å spørre her hvis du har noen spørsmål du føler ikke kan vente :)

Jeg fødte 19. mars og rakk akkurat hjemmebesøk av jordmor i går. Hun sa at lillegutt og jeg tilhører sykehuset i 14 dager etter fødsel, så jeg ville ringt dit. Hvis det ikke er så langt, så er det jo like greit å ta en tur for veiing i stedet for å tenke på det hver dag frem til tirsdag

Ett spørsmål! Her i kommunen er det jo sånn at helsestasjonen kommer på hjemmebesøk 1-3.virkedag etter hjemreise fra sykehuset. Vi kom jo hjem på tirsdag, og igår var ikke full virkedag her i kommunen. Jeg forsøkte å ringe numrene jeg fikk til jordmødre/barseltjenesten her i kommunen igår, men kom bare til tlf svarere. La igjen meldinger på alle tre;)

Så nå lurer jeg jo på om det blir lenge å vente med å få veid baby og alt sånn, til de evt tar kontakt på tirsdag? Forsøkte å høre på sykehuset, og nevnte jo at de sikkert ikke er tilgjengelig i påsken og hvordan det da ble løst. Fikk bare beskjed om at det tok jeg med helsestasjonen og at om det skulle oppstå noen krise var det jo bare å kontakte barsel...

Typisk min flaks å føde slik at vi får alle de røde dagene på en snor umiddelbart:-p Noen andre som har født rundt 20? Hvordan gjør dere det med veiing o.l etter hjemreise?
Er litt urolig for det samme. Fødte 22. Spurte på sykehuset og de sa at det bare var å kontakte dem. Det samme sa kommunal jordmor da vi diskuterte dette under siste kontroll. Vi kommer oss nok gjennom helgen :)

Er litt urolig for det samme. Fødte 22. Spurte på sykehuset og de sa at det bare var å kontakte dem. Det samme sa kommunal jordmor da vi diskuterte dette under siste kontroll. Vi kommer oss nok gjennom helgen :)
Vi gjør nok det;)

Fødte 15. Mars. Var på helsestasjon på tirsdag. Fikk velge selv om vi ville komme dit eller ha hjemmebesøk siden det ble sånn rett før påske.

Back
Topp