Hjemmebesøk av helsepersonell etter fødsel

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Dere som har født:

Har dere hatt hjembesøk av helsepersonell?

I 2015 kom helsesøster på besøk for å ta den første kontrollen av barnet hjemme.
Denne gangen kommer både helsesykepleier OG jordmor på besøk. På 2 forskjellige dager.

ALdri hatt JM på hjemmebesøk før... :p
 
Nei, de gjennomfører ikke det nå pga corona. Men vanligvis kommer både jm og hs på besøk, på hver sin dag.
 
Så fint at de kommer hjem til deg! Har selv hatt både jordmor og HS på besøk hjemme. I 2013 var det HS, i 2015 og 2017 Jordmor. 3 forskjellige kommuner.
Denne gangen fikk jeg vite at jeg må reise inn selv, fordi de ikke får lov å dra på hjembesøk. Det har vært koselig å få disse besøkene for meg da... Gratulere med babyen på utsiden forresten, håper alt gikk bra :)
 
Vi har hatt det:) Først jordmor noen dager etter fødsel.. tror ikke vi hadde jm besøk sist.. pga økningen av Corona stoppet de med det igjen nå, men vi fikk unntak og besøk av helsesykepleier og siden jeg hadde vært innlagt.. veldig greit å få de hjem syns jeg:happy:
 
Nei, de gjennomfører ikke det nå pga corona. Men vanligvis kommer både jm og hs på besøk, på hver sin dag.
Synd da. Er veldig hyggelig og behagelig å få det første "møtet" hjemme.

Så fint at de kommer hjem til deg! Har selv hatt både jordmor og HS på besøk hjemme. I 2013 var det HS, i 2015 og 2017 Jordmor. 3 forskjellige kommuner.
Denne gangen fikk jeg vite at jeg må reise inn selv, fordi de ikke får lov å dra på hjembesøk. Det har vært koselig å få disse besøkene for meg da... Gratulere med babyen på utsiden forresten, håper alt gikk bra :)
Ja jeg synes det er veldig hyggelig. Glad de får gjennomført det.
Å takk. Det gikk bra. Bare veldig fort! :hilarious:

Vi har hatt det:) Først jordmor noen dager etter fødsel.. tror ikke vi hadde jm besøk sist.. pga økningen av Corona stoppet de med det igjen nå, men vi fikk unntak og besøk av helsesykepleier og siden jeg hadde vært innlagt.. veldig greit å få de hjem syns jeg:happy:
Så bra! Synes det er veldig fint å få dem hjem.
 
Sniker fra desember :)
Vi fikk jordmor hjem dagen etter vi kom hjem fra barsel, (fokus på bl.a. amming og min form etter fødsel) og helsesøster kom fire dager senere. De holdt avstand, og spritet seg og tok på munnbind når de måtte "oppi" oss. Opplevde det som trygt, og veldig glad for at vi slapp å dra på helsestasjonen med nyfødt.
 
Sniker fra desember :)
Vi fikk jordmor hjem dagen etter vi kom hjem fra barsel, (fokus på bl.a. amming og min form etter fødsel) og helsesøster kom fire dager senere. De holdt avstand, og spritet seg og tok på munnbind når de måtte "oppi" oss. Opplevde det som trygt, og veldig glad for at vi slapp å dra på helsestasjonen med nyfødt.
Fikk du besøk av samme jordmor som du gikk til under svangerskapet?
Det er hun som kommer til oss er den samme jeg gikk til når jeg var gravid.
 
Fikk du besøk av samme jordmor som du gikk til under svangerskapet?
Det er hun som kommer til oss er den samme jeg gikk til når jeg var gravid.

Ja, samme jordmor som i svangerskapet. Veldig greit det :)
 
Dere som har født:

Har dere hatt hjembesøk av helsepersonell?

I 2015 kom helsesøster på besøk for å ta den første kontrollen av barnet hjemme.
Denne gangen kommer både helsesykepleier OG jordmor på besøk. På 2 forskjellige dager.

ALdri hatt JM på hjemmebesøk før... :p
Fikk besøk av helsesøster, takket nei til jordmor da jeg ikke følte behov. Skal til jordmor på 6ukers etterkontroll istedenfor legen da.
 
Fikk du besøk av samme jordmor som du gikk til under svangerskapet?
Det er hun som kommer til oss er den samme jeg gikk til når jeg var gravid.
Ja var det jeg syntes var så greit også. Likte JM veldig godt. Fikk ekstra oppfølging fra henne pga vi mistet ett barn i 2019. Å hun har ikke hvert noe annet enn støttende og hjelpsom.
 
Er ett nytt tilbud i kommunen, føler det er bedre å snakke med jordmor om fødsel og prevansjon osv enn legen, så glad for tilbudet :happy:
Skjønner. Jeg har verdens mest joviale fastlege. Selv om han er mann er det veldig lett å prate med ham om alt egentlig. Han var sykemeldt i en lang periode i fjor. Å selv om vikaren hans var helt super. Var det nesten flaggdag i bygda da han kom tilbake.
 
Jordmor var på besøk noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset, og helsesykepleier to dager etter det igjen.
Jordmor var samme som har fulgt meg i svangerskapet.
HS var dessverre ny for meg (og ubrukelig), hun vi har hatt til storesøster er omplassert midlertidig pga korona vaksinering :banghead:
 
Jordmor var på besøk noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset, og helsesykepleier to dager etter det igjen.
Jordmor var samme som har fulgt meg i svangerskapet.
HS var dessverre ny for meg (og ubrukelig), hun vi har hatt til storesøster er omplassert midlertidig pga korona vaksinering :banghead:

Så kjedelig med HS. Hun vi har hatt tidligere hae pensjonert seg. Synes det er kjempe dritt! For vae så fornøyd med henne. Men det blir spennende å møte hu nye til uka :)
 
Så kjedelig med HS. Hun vi har hatt tidligere hae pensjonert seg. Synes det er kjempe dritt! For vae så fornøyd med henne. Men det blir spennende å møte hu nye til uka :)
Ja hu er nær pensjonist alder hu her, og jeg kunne egentlig mer... Hu virket bare rørete :facepalm:
 
Har fått beskjed om at både jordmor og barnepleier (mener jeg det var) kommer på hjemmebesøk, hver for seg.
 
Hiver meg på denne tråden; etter fødsel var det hjemmebesøk av jordmor og helsesykepleier, og har vært på 6 uker kontroll med ungen. Fikk en da en avslutningssamtale med jordmor. Er det vanlig at man ikke får en sjekk av underlivet etter fødsel?
 
Back
Topp