Hjemmebakt brød

Agoosek

Forelsket i forumet
Har tenkt å begynne bake brød siden den man får kjøpt i butikker har laaaaaang liste med ingredienser :/ vurderer å kjøpe brødbakemaskin Har dere noe erfaring ? Først skal jeg forsøke å bake brød i vanlig ovn men med en slik maskin kan man vel få nyligbakr brød på morgenen ikke sant?

Nei dårlig med brødbaking herO.o men kjøper barnebrød. Tror ikke de er så galne på ingredienser?

Har ikke brødbakemaskin selv, men de rundt meg som har er veldig fornøyd ;)
Kunne tenkt meg å bake litt mer brød selv, men det går nesten 1 brød til dagen her :o
Da måtte jeg jo nesten bakt annen hver dag..

Jeg hadde brødmaskin for flere år siden, endte med å gi den bort. Problemet med den vi hadde var at brødet ble så smått, det var nesten tomt etter frokost. Jeg var også sløv på å prøve forskjellige brød, så det ble ensformig. Men det var jo min egen skyld.

Ønsker meg en Kenwood major til jul, hvis jeg får det så kanskje det blir litt mer hjemmebakt brød:)

Det går lite brød her i huset 1 per 3-4 dager Til slutt er det tørt og hardt .. Har tenkt å fryse litt men får ikke noe god resultat Kan Kanksje ikke tine det riktig?

Har også dårlig erfaring med brødbakemaskin... Kan jo bake eltefritt brød, det er jo ikke så mye jobb. :)

Har også dårlig erfaring med brødbakemaskin... Kan jo bake eltefritt brød, det er jo ikke så mye jobb. :)
Har du en god oppskrift? Vet ikke om min kjøkkenmaskin kan elte brød ihvertfall grovt ..

Hadde en brødbakemaskin for mange år siden. Kjekt med nybakt brød på morgenen, men fasongen på brødet var veldig kvadratisk, og eltekroken satt fast inni brødet.. Regner med nyere maskiner er bedre :)

Det går lite brød her i huset 1 per 3-4 dager Til slutt er det tørt og hardt .. Har tenkt å fryse litt men får ikke noe god resultat Kan Kanksje ikke tine det riktig?
Jeg skjærer det opp i butikken og putter rett i fryseren når jeg kommer hjem. Tar ut så mange brødskiver jeg skal ha og tiner de i brødristeren (tar de ut før de er helt tint, så blir de ikke ristet). Går an å ta de i microen også. Eller så kan du dele brødet i 2 eller 3 og ta opp bare en del om gangen. Jeg er vokst opp med halve brød i fryseren :)

Hmm skal prøve igjen:) Det ble alltid tørt og i microen ble brødet fuktig ..

Hmm skal prøve igjen:) Det ble alltid tørt og i microen ble brødet fuktig ..

Micro er ikke noe særlig :/ Da slipper ikke fuktigheten ut, og det blir ekkelt på undersiden :( Men på kjøkkenbenken i en tett frysepose skal det gå bra uten å bli tørt :)

Hvis en bruker tinefunksjon så skjer ikke det med vårt brød ihvertfall:)
Takk for tipsene:) skal prøve begge deler :) har egentlig ikke tid til å bake brød ..

Back
Topp