Hjemmeabort og blodfortynnende

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Jeg begynte å blø i går og det skled ut klumper, så stoppet det. Jeg har smerter men det blør ikke.

Blødningen kan hende holdes tilbake på grunn av jeg bruker Lutinus. Jeg prøver å få hjelp til å få undersøkt om det faktisk er en spontanabort sånn at jeg kan slutte på Lutinus. Men så bruker jeg to blodfortynnende medikamenter, albyl-E og Fragmin. Innebærer det en risiko å abortere hjemme når jeg bruker blodfortynnende?

Jeg var 8+4 i går da blødningen startet.
 
Håper blødningen din viser seg å være ufarlig ❤

Jeg har hatt to MA'er og stod på blodfortynnende første runde. Fikk gjennomføre medisinsk abort hjemme begge gangene, så virket ikke som de anså det som noe stor risiko. Sett i ettertid og sammenlignet med første runde blødde jeg mye mer den gangen jeg stod på blodfortynnende. I ettertid har jeg hatt lave jernlagre, så vil anbefale deg å ta litt jerntilskudd underveis evt sjekke lagre hvis du blør mye. Hvis du skulle oppleve store blødninger bør du ta kontakt med legevakt/sykehus ❤
 
Jeg gikk på albyl e 75 mg fram til fødsel i februar. Var redd for eventuell økt blødning ved fødsel. Snakket med legen om dette. Dosen man får for å forhindre blodpropp i morkake/morkakesvikt er så lav at det ikke utgjør noe økt blødningsfare. Jeg blødde lite ved fødsel (min tredje), og mindre enn da jeg fødte førstemann. Tror ikke du skal bekymre deg for at du går på blodfortynnende. Men når det er sagt, jeg mistet i uke ti pluss noe i fjor, og da blødde jeg en hel del hjemme. Fikk blodtrykksfall da det sto på, og kjente på kroppen at jeg hadde mistet blod etter det. Men ikke bekymringsfullt mye, men mye mer enn blødningene jeg har hatt etter mine fødsler med barna mine
 
Jeg begynte å blø i går og det skled ut klumper, så stoppet det. Jeg har smerter men det blør ikke.

Blødningen kan hende holdes tilbake på grunn av jeg bruker Lutinus. Jeg prøver å få hjelp til å få undersøkt om det faktisk er en spontanabort sånn at jeg kan slutte på Lutinus. Men så bruker jeg to blodfortynnende medikamenter, albyl-E og Fragmin. Innebærer det en risiko å abortere hjemme når jeg bruker blodfortynnende?

Jeg var 8+4 i går da blødningen startet.
Hei, leste dette innlegget ditt nå. Jeg står i samme situasjon selv.
Kan jeg spørre hvordan dette gikk videre?
 
Back
Topp