Hjemme syd trekk til bilsete

Valentiine91

Forelsket i forumet
Noen her som har prøvd seg på å sy trekk til
Bilsetet til barnet sitt ??

Vi må snart kjøpe nytt bilsete til snuppa, men
ser jo at fargevalget snuppa ønsker seg
som er rosa ikke er så lett få takk i, i Norge.
ser jo at de fleste trekk kan tas av å vaskes,
kan vell ikke være så vanskelig å ta noen
mål å prøve å sy trekk i ønsket farge selv ?

Noen som har litt erfaring på dette området ??
:)

Er dette en seriøs tråd????
Er da mange bilstoler som har rosafarger på trekket?
Men det er kanskje noe som er viktigere enn fargen på bilstoltrekket?

Jeg har ikke prøvd, men erxdu passe god på symaskin bør det jo gå

Man skal overhodet ikke sy trekk til bilstolen selv!! Trekket er en av originaldelene og skal kun byttes ut med tilsvarende trekk fra produsent. Det er en bilstol, ikke gardinene i stua. I tilfelle ulykke er vel fargen på stolen revnende likegyldig?

omtrent alle de beste stolene leveres i rosa. du må ikke finne på å lage trekk selv!

Det finnes en del oppskrifer rundt på nettet, men mest sånne ekstra-trekk da som man setter utenpå det som allerede er der, i feks to lag med bommullsstoff eller noe. Har sett mest bare til små babyseter, men finner sikkert noe om du googler feks "DIY carseat protection" og så merket.

Takker for svar, men dette med trekke er ikke så viktig med tanke på sikkerheten sin syld, kan hender ha øynene lit åpne om jeg skule komme over noe til det sete vi sitter med da :)

Men er det noen som har et bilsete som kan anbfalles fra 18-36 kilo noe i den dur ??
helst med mulighet for 5 punkts bilbelte i sete :)

Du må for all del ikke bytte ut originaltrekket. Da får du heller så et tynt trekk til å trekke utapå.

og når det gjelder bilsete fra 18-36 kg så må du ikke finne på å bruke 5pkt sele. og du mener sikkert fremovervendt sete?
hva tror du skjer med nakken når de sitter så stroppa fast fremovervendt og det blir en kræsj? Det er en grunn til at bilens egne belter gir litt etter ved en bråstopp, og det er at nakken ikke skal knekke. Med 5 pkt sele er det bare hodet som beveges og nakken knekkes.
5pkt seler må ALDRI brukes fremovervendt!
kjøp heller en ren beltestol til bruk fremovervendt.

hvor gammelt er barnet forresten?

Du må for all del ikke bytte ut originaltrekket. Da får du heller så et tynt trekk til å trekke utapå.

og når det gjelder bilsete fra 18-36 kg så må du ikke finne på å bruke 5pkt sele. og du mener sikkert fremovervendt sete?
hva tror du skjer med nakken når de sitter så stroppa fast fremovervendt og det blir en kræsj? Det er en grunn til at bilens egne belter gir litt etter ved en bråstopp, og det er at nakken ikke skal knekke. Med 5 pkt sele er det bare hodet som beveges og nakken knekkes.

Hun er 2 år 6 månd gammel, synnes hun er altfor liten til å sitte i vanligbetestol enda, å hun skal helst sitte bakovervent frem til hun er ca 4 år har jeg blitt anbefalt ?

Hva burde jeg få for da ?

Hun er 2 år 6 månd gammel, synnes hun er altfor liten til å sitte i vanligbetestol enda, å hun skal helst sitte bakovervent frem til hun er ca 4 år har jeg blitt anbefalt ?

Hva burde jeg få for da ?
Ja da er jeg enig ;)
Hun bør sitte bakovervendt ja. Og gjerne lenger enn til 4 år også ;)

hvor tung er hun?

det er vanskelig å finne seter som går fra 18-36 kg, men 18-25 skal du klare å finne. Hva har dere nå da?

jeg har hatt besafe til mine, storebror på fire sitter bakovervendt i et britax two way elite. Men er ikke superfornøyd med det. Han henger veldig med hodet hvis han sovner.

Ellers vet jeg mange er fornøyd med acta graco duologic.
Men jeg er ikke så bevandret i alle typer og merk at jeg vet hvilke som er gode i alle vektgrupper.

lykke til med valget, er ikke lett når man skal sikre sine gull ;)

Ja da er jeg enig ;)
Hun bør sitte bakovervendt ja. Og gjerne lenger enn til 4 år også ;)

hvor tung er hun?

det er vanskelig å finne seter som går fra 18-36 kg, men 18-25 skal du klare å finne. Hva har dere nå da?

jeg har hatt besafe til mine, storebror på fire sitter bakovervendt i et britax two way elite. Men er ikke superfornøyd med det. Han henger veldig med hodet hvis han sovner.

Ellers vet jeg mange er fornøyd med acta graco duologic.
Men jeg er ikke så bevandret i alle typer og merk at jeg vet hvilke som er gode i alle vektgrupper.

lykke til med valget, er ikke lett når man skal sikre sine gull ;)

Vi har besafe fra 9-18 kilo nå :) hun veier ca 17 kilo.
litt overvektig i forhold til alderen, men tror det er grunnen til at hun har fått morsmelkerstating å holdt vekta si pluss litt til... så den ble brått stopp med for å se om hun stabiliserer seg mere i forholder til vekta på hennes alder :)

Men har i bakhode at vi muligens må ha et større sette om hun skule holde kurven sin

Takker for svar :)

Vi har besafe fra 9-18 kilo nå :) hun veier ca 17 kilo.
litt overvektig i forhold til alderen, men tror det er grunnen til at hun har fått morsmelkerstating å holdt vekta si pluss litt til... så den ble brått stopp med for å se om hun stabiliserer seg mere i forholder til vekta på hennes alder :)

Men har i bakhode at vi muligens må ha et større sette om hun skule holde kurven sin

Takker for svar :)
oi, ja da er hun like tung som min fireåring ;)
skjønner at setet er trangt da ja, han hadde ikke plass i besafe lenger da han var tre år. Men han er lang og da, hvor lang er di?

ja erstatning trenger hun ikke lenger nå ;) holder lenge med vanlig melk ;)

oi, ja da er hun like tung som min fireåring ;)
skjønner at setet er trangt da ja, han hadde ikke plass i besafe lenger da han var tre år. Men han er lang og da, hvor lang er di?

ja erstatning trenger hun ikke lenger nå ;) holder lenge med vanlig melk ;)

Litt usikker på hvor lang henne er, siden hun er veldig vanskelig å få målt :P
men hun er forsovet stor for alderen både i lengde og vekta.. men vikker ikke som sete er for trangt til henne, passer helt fint sånn sett, men det er vektklassen jeg tenker så masse på, for at alt skal bli riktig i forhold til tryggheten :)

Var overraskende lett å slutte med melka :), noe jeg tydeligvis kunne ha gjort for LENGE siden.
men spennende om hun stabiliserer seg litt mere med vekta, så kanskje vi slipper å tenke på å bytte sete med det første. :)

Har du en link til info om det der?
mener jeg leste noe om det nemlig,men finner det ikke igjen.
Vårt bakovervendte er til 18 kilo og 3 åringen er 16 kg nå. Han har vokst veldig sakte i vekt det siste året så jeg håper på de 2 siste kiloene lar vente på seg så vi slipper å snu.
Har også sett det finnes bakovervendte opp til 25 kilo. Men mener jeg har hørt/lest at de ikke er like gode? Link mottas med takk :)

Sorry kupping av tråd ts :oops:

Har du en link til info om det der?
mener jeg leste noe om det nemlig,men finner det ikke igjen.
Vårt bakovervendte er til 18 kilo og 3 åringen er 16 kg nå. Han har vokst veldig sakte i vekt det siste året så jeg håper på de 2 siste kiloene lar vente på seg så vi slipper å snu.
Har også sett det finnes bakovervendte opp til 25 kilo. Men mener jeg har hørt/lest at de ikke er like gode? Link mottas med takk :)

Sorry kupping av tråd ts :oops:
Jeg finner det ikke igjen selv heller, men vet jeg har lest det en gang... skal lete litt ;)

Britax har jo two way elite som går til 25 kg, og mange er fornøyde med det. Storebror her har det og, men blir litt rett vinkel i vår bil, og han henger voldsomt med hodet når han sovner og det liker jeg ikke...

Tror acta graco har noen seter også, men vet ikke hvordan de gjør detbi tester.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

min gutt på 4 år har acta graco opptil 36 kg og han veier 18.3 kg nå er 107 cm lang, han sitter forovervendt de få gangene vi er ute å kjører bil. vi fester setet med bilbeltet og han med selene i setet :) er et bra sete så anbefaler det..

Back
Topp