Hjemme med "sykt" barn, jobber du?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Dere som har mulighet til hjemmekontor altså. De som må være fysisk på jobben gjør selvsagt ikke det.

Mannen min var hjemme med sykt barn i går og hadde planer om å jobbe. Han jobbet 5 minutter, før hun la seg. Stort sett satt jentungen i armkroken hans.

I dag er jeg hjemme med henne. Det var nemlig omgangssyke natt til i går, så i dag sov far og datter i sofaen sammen tror jeg. Utmattet begge to.

I dag er hun frisk som en fisk, men 48 timer karantene går ikke ut før i morgen klokken 0605 så hun er selvsagt ikke i bhg

Men mye tilsier utfra formen så langt at hun er i stand til å leke en del.

Hva ville du gjort? Sittet i sofaen med jobb pc?
Eller tatt den meget nødvendige runden i huset etter en sånn omgang, klesvask (bytter jo på sengene nå som det er over, og bytter alle håndklær, mannen vasket i går og i natt haste-nødvendigheter som vsr tilgriset.) oppvask, kloring, og ellers rydding som alltid trengs. Og ledig til til hobbyer?

(jeg gjør trolig litt av begge deler alt ettersom hvor mamma-kose-syk jenta er og prioriterer å lese bok og bygge lego etc heller enn at hun sitter med nettbrett mens jeg jobber)

Med yngste ville jeg nok tatt sykt barn dag.
Med de eldste hadde jeg tatt hjemmekontor

Kommer litt an på jobben. Noen jobber er jo slik at man uansett må ta igjen det tapte om man er borte,eller har et ansvar for noe som man ikke kan være borte fra egentlig ,og da ville jeg prøvd å få jobbet. Andre jobber ville jeg ikke gjort det,det er allerede brukt en syk-barn-dag og barnet trenger ofte selskap og trøst uansett slik at arbeidet ikke blir så effektivt som vanlig.

Husarbeid hadde jeg gjort hvis det lot seg gjøre.

Det varierer egentlig! Hadde en dag med hver sist uke eksempelvis :)

Med yngste ville jeg nok tatt sykt barn dag.
Med de eldste hadde jeg tatt hjemmekontor

Det er yngste denne gangen og jeg heller derfor mot mest sykt barn for det virker som hun trenger meg en del.

Men det meste av jobben min blir liggende og vente på meg og jeg har ikke fravørsmarkert mailen kom jeg på så det blir en kjapp runde inn på jobb i alle fall

Internt er det varslet i status på Skype, men kundene mine vet ikke det så derfor må jeg sette det på mailen eksternt.

Jeg hadde tatt sykt barn dag, og kost masse med barnet, og fått huset og klesvask på stell :) Men jeg vet også at barnet mitt i perioder syns at jeg jobber for mye (ikke sammenlignet med mange andre i dette landet, men for henne er det mye) og ville derfor viet henne all tiden når hun er syk :)

Fasit så langt, jeg har levert på skolen etter at vi har spist frokost.

Så har jeg tatt av sengene og lagt på igjen hennes, ikke vår. Sett Mikke mus klubbhus med lillemor i armkroken og byttet slitt lilla neglelakk mot dyprød. På treåringen ja. Hun kom ned på badet når jeg hadde vasket glitter av mine og lagt baselakk så hun kjente lukta og ville ha sine fikset.

Mine får nok ikke bli gjort ferdig, hun kom for å si fra at det er tid for å lese bok.

Hadde det vært noe som hastet på jobb hadde jeg prioritert det fremfor husarbeid. Hadde fått samboer til å hjelpe meg med det på ettermiddagen / kvelden.

Varierer veldig, i den situasjonen ville jeg prioritert å vaske alt det var spy på, men hvis barnet uansett er slitent og bare vil se på TV og sitte i armkrok eller sover så kan jeg godt jobbe eller gjøre husarbeid, men prioriterer jo å leke, lese bøker når jeg har syke barn. Minsten har vært syk siden forrige mandag, så nå nærmer jeg meg et punkt der jeg må prioritere jobb :p

det ble ikke jobb på meg.

Alt med spy var allerede vasket, jeg hadde jo dag 2 av fraværet, men jeg byttet på sengene og vasket derved sengetøy. Ellers ble det mye kos, lek og bok, tv armkroken etc.

Og jeg visste jo om denne sykedagen allerde før jeg kom på jobb i går,så jeg gode unna alt som hastet da. Og vet at jeg kommer på jobb i morgen, så derved gikk det greit. Det var viktigere å være mamma.

Det varierer ut fra formen, hvis den er nokså grei har jeg jobbet hjemmefra. Om jeg ser hun har mer behov for meg, eller jeg selv også er sliten etter våkenatt bruker jeg sykt barn dag istedenfor. Er heldigvis svært skjeldent.

Back
Topp