Hjemme med babyen...

2725020070603

Glad i forumet
Jeg lurer litt på hva dere gjør med babyen de dagene dere kun går hjemme hele dagen uten andre planer...?

Her spilles det ofte musikk, vi synger og leker på gulvet med ranger osv. Så blir det litt titting i bok når vi må roe ned før soving ol.

Last edited:
Vi leker litt på matta hennes, ellers er hun med meg rundt i huset og rydder, vasker osv. Vi leverer og henter også i barnehagen :-)

Hun vil helst at jeg skal være nære, men kan fint sitte og strikke mens hun styrer rundt i 20 min liksom

Min er ikkje særlig glad i å leike aleine, så her må vi vere med heile tida. Vi er på golvet mest, lese og synge litt i sofaen. Er aldri "berre" heime, må ha oss ein liten tur ut kvar dag. Og når ein då har mating og stelling osv i tillegg, så syns eg egentlig at dagane berre rasa forbi. Stop it, please!
Han legg seg fint uten noko styr, så eg får sofatida mi på kvelden :-)

Mini her er stort sett glad i å leke for seg selv på gulvet. Så koser vi, synger, leker litt sammen, spiser, triller en liten tur og sover :)

Men det er kanskje bare 1-2 ganger i uken. Ellers er vi på babytreff, besøk, har besøk eller er på bytur.

En gang i blant kommer bestemor hit og underholder mini mens jeg tar litt husvask, brødbaking og slikt. Kjempekjekt å få unna på dagtid. Er full rulle på ettermiddager med skolejentene som har lekser og fritidsaktiviteter.

Vi er en god del hjemme fortiden da det har vært tenner og sykdom. Men jeg har kjent litt på at jeg har stresset med å være med henne på gulvet hele tiden for å aktivisere henne, men nå har jeg begynt å la henne være alene og hun elsker det =D Hun sjekker selvfølgelig ofte om jeg følger med, men det er jo bare koselig :)

Her er det en god blanding av at han styrer litt alene og at vi leker sammen. De siste to ukene har han riktignok nesten ikke lekt alene og vil bare være inntil hele tiden.
Ellers er vi ute på tur hver dag (har hund som må ut).
De dagene det er andre ting, som cafetur, besøk eller noe annet, så er jeg helt kjørt på kvelden.

Turer i skog og mark og å være med på husarbeid sittende i bæresjal eller -sele er populært her. I tillegg til leking på gulvet, være med meg å trene eller gjøre yoga, lese bøker, synge sanger, danse.

Back
Topp