Hjemme med 1 åring hele sommeren (første trimester)!

Veien til nr 2

Forelsket i forumet
Skuddårsspirene 2024
Har ikke barnehageplass til 1 åringen før i slutten av august. Jeg skal være hjemme de neste 3 månedene - altså hele første trimester. Er veldig spent på hvordan formen vil være og uten noen mulighet for hvile fra kl 06-19 ☹️
Flere i samme situasjon?
 
Jepp! Akkurat samme situasjon her, barnehageplass først midt i september :wacky:
 
Vi har ikke barnehageplass før 15.august heller. Her må det sjongleres med besteforeldre som barnevakt de ukene jeg ikke har fri. Skal ha 4 uker fri/ferie uten mannen, så 1 uke sammen. Er nesten mer spent på hvordan det går å være på jobb for så å komme hjem uten å kunne hvile, enn det å være alene noen uker De dagene jeg har fri kan jeg jo hvile sammen med 1-åringen
 
Jeg har en på 2 år som er høyt og lavt hjemme:) husker sist graviditet når eldste var 2 år sendte jeg hen i barnehagen selvom jeg var sykemeldt fordi jeg var så trøtt, sov hele tiden.
 
Her har jeg snart 2 åringen hjemme i hele sommer og snart 8 åringen :). Heldigvis er 8 åringen såpass stor så hun kan hjelpe til en del :).
I tillegg har jeg 5,5 åringen delvis hjemme i sommer :).

Har du mulighet til å få tanter/onkler/besteforeldre til å avlaste deg noen timer på dagen innimellom kanskje ?:)
 
Har ikke barnehageplass til 1 åringen før i slutten av august. Jeg skal være hjemme de neste 3 månedene - altså hele første trimester. Er veldig spent på hvordan formen vil være og uten noen mulighet for hvile fra kl 06-19 ☹️
Flere i samme situasjon?
Kan eg spør koffer du ikkje har mulighet for å kvile?
 
Er i samme situasjon, bortsett fra at jeg kan slappe av når hun sover og jeg tar noen enkle løsninger og setter på litt tv hvis jeg trenger fem minutter på sofaen :) øver også på å gjøre rolige aktiviteter sammen, som å lese bok. Da slapper vi av begge to. Er selvsagt slitsomt med en ettåring, men prøver å gjøre det beste ut av det :)
 
Baby er ekstremt aktiv og sover omtrent ikke på dagtid. Far kommer hjem rundt kl 18 og da er det middag + legging. Har ikke barnehageplass før august :)
Skjønner, då er det berre å håpe på at første trimester blir ein drøm❣️ eventuelt får du skaffe deg ei trillepike som kan ta baby nokre timar i veka :) alltid masse villige jenter rundtom, og ikkje særlig dyrt heller :)
 
Back
Topp