hjemme igjen

Mammasinegull

Glad i forumet
Ja da fikk jeg reise hjem fra obs.post i dag :) Fortsatt litt protein i urin og litt forhøyet blodtrykk, men ikke så gale at jeg ikke kan være hjemme og ta kontroller hos lege/gyn [;)].
Legen mente at når dette først er begynt, så må jeg belage meg på at blodtrykket vil bli høyere og visst det ER svangersk.forg. så blir det også mer protein [:'(]. Høyt blodtrykk ble et problem på slutten av forrige svangerskap og under fødselen, så jeg tror nok det er det samme som skjer denne gang. Blir spennende å se hvor langt jeg kommer før blodtrykket blir såpass høyt at jeg må inn igjen eller at jeg må føde. Skulle bli satt i gang sist svangersk. pga høyt blodtrykk, men natten før gikk vannet.

Kjempe greie jordmødre, pleiere og leger på obs.post.[;)]
og selv om det er fælt å være borte fra Helle, så var det avslappende å ikke skulle gjøre ant enn å spise, ta sparketest/blodtrykk og sove [:D] Her hjemme har jeg ikke samvittighet til å ta det like med ro....[8|]

og så er det kjekt å snakke med andre gravide, med sine historier og skjebner ...

Så da får jeg bruke de siste ukene på å bygge opp blod% , holde blodtrykket nede og få i hus resten av babyutstyret [;)]

greit at du får komme hjem å gjøre de siste forberedelsene da..
håper det ikke blir mer protein og at du "bare" har vært litt uvel i kroppen..
masse god bedring og prøv å slapp av selv om jeg forstår det ikke kan være lett med ei lita hjemme..

stor klem til deg [;)]

Får håpe det holder seg litt i sjakk da, så du slipper å bli satt igang, hvertfall på noen uker enda.. [:)]

Kjenner igjen det at det er litt godt å ligge på sykehuset å bare ta det helt med ro, men samtidig er det jo best hjemme.. Så du får innta sofaen, og prøve å slappe av mest mulig.. [:)]

Så bra at du får komme hjem litt [:)]
Slapper som regel av bedre hjemme enn på sykehus.
Ta livet med ro, og kos deg de siste ukene før babyen kommer.
Klem[:)]

Det er vanskelig å ligge hjemme, men det er også mye bedre og koseligere å ligge hjemme enn å ligge på sykehus. Kanskje enda vanskeligere å ligge i ro når en har små barn da.
Så det er ikke normalt at det går litt ned etterhvert, da går det heller litt opp? Når en først har fått høyt bt, så blir det sånn resten av svangerskapet? Jeg går også til sjekk for høyt bt og protein i urinen (har hatt maks +1), greit å være under kontroll, men er veldig kjedelig at jeg ikke kan gjøre noe særlig...
Håper du holder det i sjakk og at bt ikke stiger da!

Så godt å komme hjem - nå må du bare være flink til å ta det med ro!!! [;)] La rot være rot, og legg bort "dårlig samvittighet". (haha - vet jo hvor lett det er[8D])

Back
Topp