Tjukkebollepus
Forumet er livet
Da har eg og Trym kommet hjem igjen fra sykehuset! Ble innlagt på sykehuset på mandag pga SF, og på tirsdag (etter mye frem og tilbake) kl 14 satte legen den første modningspillen på meg. Skulle få en hver 4. time for å få satt fødselen i gang. Kl.22 om kvelden ble jeg målt med CTG før de skulle sette den 3. pillen. Kjente fortsatt ingenting selv, men CTG'en viste at eg hadde noen svake sammentrekninger, og når jeg hadde disse så ga de svakt utslag på pulsen til Trym. Fikk beskjed om at de ville ha meg ned på føden for å måle bedre med et annet apperat de hadde der. Tok på meg skoene, og gikk selv ned dit. Hadde bokstavelig talt ikke mer enn fått foten innom døra på fødeavdelingen, før riene plutselig satte inn for fullt! De kom med kun få sekunders mellomrom. Et fikk så vidt stavret meg inn på fødestue nr 6 og opp på benken, og så kom lege og jordmor. De bestemte seg for å feste en slags elektrode på hodet til Trym for å måle pulsen hans, for dette gikk ikkje an å måle skikkelig utvendig. De tok vannet, og satte i gang...og etter 4 mislykkede forsøk, kom overlegen og en annen jordmor som begge forsøkte å feste denne og flere ganger. det viste seg at den var festet, så at kansje det da var maskinen det var noe gale med, men neida.... etter å ha byttet maskin, viste det seg at den eneste forklaringen som gjensto, var at maskinen ikke klarte å registrere pulsen pga forstyrrelser pga at babyen hadde for mye hår!!! Det ble bestemt at siden pulsen til Trym sank slik ved hver ri, så skulle han forløses ved haste-keisersnitt...
10 minutt senere ca blei vi kjørt inn på operasjonsalen der alle sto klar og ventet, og derfra gikk det ikke mange minuttene, før eg og Homer fikk se vår lille gutt for første gang. Han kom til verden onsdag 17.mai klokka 01.17[:D] Legene og jordmødrene var alle utrolige! De var så rolige og informerte oss hele veien om hva som foregikk, så vi rakk aldri å bli bekymret selv. Homer ble med barnepleier og Trym tilbake på føden, mens eg ble sydd sammen igjen, og så møtte de meg etterpå på oppvåkningen. Der ble Trym lagt til bystet mitt. En helt ubeskrivelig følelse av glede der vi 3 nå fikk være for oss selv, og bare nyte det!
Kom meg utrolig fort i form igjen etter keisersnittet igjen. Trengte ikke smertestillende mer enn den første dagen, og i går, tre dager etter fødselen, var vi hjemme igjen, og fikk tatt vår første trilletur ned i gågata! Nå ligger gullet vårt ved siden av meg i vogga si og sover [:D]

10 minutt senere ca blei vi kjørt inn på operasjonsalen der alle sto klar og ventet, og derfra gikk det ikke mange minuttene, før eg og Homer fikk se vår lille gutt for første gang. Han kom til verden onsdag 17.mai klokka 01.17[:D] Legene og jordmødrene var alle utrolige! De var så rolige og informerte oss hele veien om hva som foregikk, så vi rakk aldri å bli bekymret selv. Homer ble med barnepleier og Trym tilbake på føden, mens eg ble sydd sammen igjen, og så møtte de meg etterpå på oppvåkningen. Der ble Trym lagt til bystet mitt. En helt ubeskrivelig følelse av glede der vi 3 nå fikk være for oss selv, og bare nyte det!
Kom meg utrolig fort i form igjen etter keisersnittet igjen. Trengte ikke smertestillende mer enn den første dagen, og i går, tre dager etter fødselen, var vi hjemme igjen, og fikk tatt vår første trilletur ned i gågata! Nå ligger gullet vårt ved siden av meg i vogga si og sover [:D]