Hjemme fra vår aller første ultralyd

Takk for info! Legen min er en skikkelig arrogant og ufin type, så det er uvurdelig å få tilbakemelding fra en som har førstehåndserfaring! Han henviste meg ikke til hverken jordmor eller gynekolog. Vet ikke om det er vanlig, jeg. Ikke veide han og målte heller, men det er kanskje litt tidlig når man er 8+0? Er da 8+1 i dag. Betyr det at jeg kan ringe sykehuset uavehengig av min dumme lege? Damen som jeg var på privat ultralyd hos på mandag sendte nemlig en henvisning til sykehuset. Hvilket sykehus tilhører du? Jeg tilhører Skien. Igjen: tusen takk for info!
Ja,det er noen av dem... Vel,jeg vet det er stor forskjell på oppfølgingen av tvillingsvangerskap rundt om i landet,men jeg ville iallfall forhørt meg med sykehuset ditt. Man kan jo godt ringe dit direkte og spørre hvordan de praktiserer det. Jeg tilhører Lillehammer,og de har et suverent opplegg så. Legen min sendte henvisning til sykehuset i uke 7,og jeg fikk time på sykehuset når jeg var 11+4 eller noe slik,og det er rutine her iallfall. Etter det fikk jeg oul i uke 18,og etter det har jeg hatt kontroller både en og to ganger i mnd,men det vet jeg varierer.
Hva begrunnet hun utsagnet om toegga med da? :) informasjon er gull verdt når man plutselig står med to liv inni der. Det er jo en grunn til at det er regnet som risikosvangerskap,så det skal jo bare mangle at man deler litt erfaringer og tips når man står i det :)
 
Ja,det er noen av dem... Vel,jeg vet det er stor forskjell på oppfølgingen av tvillingsvangerskap rundt om i landet,men jeg ville iallfall forhørt meg med sykehuset ditt. Man kan jo godt ringe dit direkte og spørn de praktiserer det. Jeg tilhører Lillehammer,og de har et suverent opplegg så. Legen min sendte henvisning til sykehuset i uke 7,og jeg fikk time på sykehuset når jeg var 11+4 eller noe slik,og det er rutine her iallfall. Etter det fikk jeg oul i uke 18,og etter det har jeg hatt kontroller både en og to ganger i mnd,men det vet jeg varierer.
Hva begrunnet hun utsagnet om toegga med da? :) informasjon er gull verdt når man plutselig står med to liv inni der. Det er jo en grunn til at det er regnet som risikosvangerskap,så det skal jo bare mangle at man deler litt erfaringer og tips når man står i det :)

Jeg er øitt usikker på begrunnelsen, alt ble liksom til bomull i det vi så to. Emn kan det være noe med at skilleveggen så så tykk og sterk ut? De hadde liksom hvet sitt "rom" inni der. Jeg ble i tvil selv når jeg begynte å leselitt på nett, da ser jeg jo at det er vanskelig å se så tidlig. Ringer sykehuset om en ukes tid, jeg da :) Fikk du fort mage? Jeg føler at jeg har bytta fasong allerede. Sykemeldt på grunn av kvalme og trøtthet er jeg også. Jeg håper så inderlig at begge klarer seg :)
 
Jeg er øitt usikker på begrunnelsen, alt ble liksom til bomull i det vi så to. Emn kan det være noe med at skilleveggen så så tykk og sterk ut? De hadde liksom hvet sitt "rom" inni der. Jeg ble i tvil selv når jeg begynte å leselitt på nett, da ser jeg jo at det er vanskelig å se så tidlig. Ringer sykehuset om en ukes tid, jeg da :) Fikk du fort mage? Jeg føler at jeg har bytta fasong allerede. Sykemeldt på grunn av kvalme og trøtthet er jeg også. Jeg håper så inderlig at begge klarer seg :)
Hehe ja,det kan jeg skjønne ;) Kjenner igjen følelsen :p ja,men det kan de ha allikevel.. Vi fikk beskjed om at det ikke var mulig å se så tidlig. Så i uke 11 trodde de at de hadde hver sin morkake og at de kanskje var toegga,men i uke 15 var det ingen tvil visstnok om at de er enegga inni her iallfall. Mye nyttig info på nettet bare man leter litt :)
Hmmm,magen kom ganske fort ja. I uke 9 kunne jeg ikke bruke buksene mine lenger,til tross for at jeg spydde døgnet rundt de fire første mnd. Har vært sykemeldt mer eller mindre hele svangerskapet,og når jeg bikket 22 uker ble jeg tatt ut i rutinemessig sykemelding. Jeg er visstnok ganske liten til at det er to der inne da,så selv om magen kom fort så har den holdt seg ganske stabil og liten,men jentene vokser som de skal :)
 
Back
Topp