Hjemme fra sykehuset igjen

lenemor

Forumet er livet
Og jeg har det ikke så ille, når jeg tenker meg om. Blir litt svimmel når jeg står, og det er selvsagt vondt, men ikke så ille som fryktet.. Skal fortelle raskt om operasjonen, for det ble litt mer drama enn noen hadde forventet... jeg fikk nemlig en alvorlig allergisk reaksjon under inngrepet - jeg fikk antibiotika, og etter 15-20 minutter (helt på slutten av inngrepet dette, og jeg var våken, jeg hadde spinalbedøvelse ikke narkose som jeg var forespeilet) ble jeg plutselig varm i hodet - kjente et trykk i nesa, ørene og bak øynene, og i hendene, og etter hvert i brystet også, det var vanskelig å puste og snakke. Narkoselegen så at jeg ble knallrød, så hovnet jeg opp rundt øyne og munn, og etter hvert ble jeg rødflammete over kroppen. På vei fra operasjonssalen til intensiven hvor jeg skulle ligge til overvåking fikk jeg vabler over hele kroppen, og klødde noe infernalskt. Fikk intravenøs antihistamin på intensiven, og etter hvert slapp trykket, kløen ga seg og fargen ble normal. Fikk komme opp på rommet etter et par timer på intensiven, da klarte jeg å røre på bena igjen og den allergiske reaksjonen hadde gitt seg.

Har hatt en litt slitsom natt - sovnet og våknet og sovnet og våknet - og en gang  våknet jeg av at jeg var gjennomvåt, da hadde kateteret løsnet (vel, en kopling på slangen), så all urin hadde rent ut i senga - herlig med sengeskift midt på natten [8D]

I dag har jeg bare ligget og sett film. Vært oppe og spist, hilst på nyfødte barn på spisestua (ja, jeg har jo bodd på barsel), og gledet meg itl å komme hjem... og om et par timer henter vi ungene - det skal nok bli vanskelig å ikke løfte på dem, men jeg har ikke lov

Godt å ha deg hjemme igjen! [:D] Huff dramatisk med allergisk reaksjon da.. vet du va du reagerte på?

ORIGINAL: Actrine

Godt å ha deg hjemme igjen! [:D] Huff dramatisk med allergisk reaksjon da.. vet du va du reagerte på?

jeg reagerte på antibiotikaen

Som i all antibiotika??? eller bare den typen?

Hehe, noe sa meg at det kom til å bli "action" denne gangen og, det pleier liksom å være det når du skal på sykehuset, som regel ender det med fødsel da, men[;)] Godt at det er overstått nå, og heldigvis var du i gode hender når du først skulle reagere på antibiotikaen. Du får kose deg masse med ungene og film framover[:)]

Oj da, litt mer drama enn du hadde tenkt ja.. Men du var jo på rett sted ihvertfall![;)]

Velkommen hjem, slapp av og bli fort bra igjen![:)]

ORIGINAL: Actrine

Som i all antibiotika??? eller bare den typen?

antagelig bare den typen, eller den "familien" - det var ikke penicilin. Legen skulle skrive ned hva den het, men det ble glemt, jeg får ringe opp på sykehuset og høre, for de mente at jeg bør gå med lapp i lommeboka i tilfelle noe skjer

Og ja Mibah, det blir som regel action når jeg er på sykehus - jeg døpte meg selv drama-queen i går... men alle som jobber der forsikrer meg om at jeg er vanskelig å vippe av pinnen og at jeg tar alle slike ting med fatning [8D]

oj sann. her skjer det ting mens jeg er borte fra nettet ja... bra det fikk fint tilslutt.. selv om du fikk denne reaksjonen...[:)] klem herfra

jeg var nok litt overmodig i formiddag - kvelden har vært kjempeslitsom og vond.. det er vanskelig å se ungene være misfornøyd og gråte og mase og ikke kunne hjelpe... Johanna blir helt satt ut når jeg ikke er som vanlig, og har dermed trasset og nektet å snakke med meg i hele kveld, jeg har hatt så vondt at jeg har grått, og alle har vært slitne og lei... nå er August lagt, Johanna er på vei i seng, og jeg satser på å hvile på sofaen til jeg kan ta kvelden... jeg må ta noe smertestillende snart, men drøyer det nærmere leggetid så kanskje jeg får sove litt i natt

Så kjipt at du reagerte på antibiotikaen. Jeg hadde den samme reaksjonen på penicillin som barn, så derfor kan jeg ikke få det mer. Godt at det gikk bra med deg og at du føler deg i forholdsvis god form. Topp!

Var inngrepet vellykket?

Store klemmer herfra!

Så godt å høre at du er kommet hjem igjen, huff det var leit å høre at du reagerte på antibiotikaen. Men bra du var på sykehuet når man først fikk en slik reaksjon.

Bra å høre at du er i god behold og at operasjonen gikk greit [:D]

Men ekkelt med den allergiske reaksjonen du hadde [:(]

God bedring

Skummelt med sånn allergisk reaksjon altså! Men det gikk jo heldigvis greit [:D]
Håper dagen i dag har vært bedre enn kvelden i går, og at du kommer fort til
hektene igjen [:)]

Back
Topp