lenemor
Forumet er livet
Og jeg har det ikke så ille, når jeg tenker meg om. Blir litt svimmel når jeg står, og det er selvsagt vondt, men ikke så ille som fryktet.. Skal fortelle raskt om operasjonen, for det ble litt mer drama enn noen hadde forventet... jeg fikk nemlig en alvorlig allergisk reaksjon under inngrepet - jeg fikk antibiotika, og etter 15-20 minutter (helt på slutten av inngrepet dette, og jeg var våken, jeg hadde spinalbedøvelse ikke narkose som jeg var forespeilet) ble jeg plutselig varm i hodet - kjente et trykk i nesa, ørene og bak øynene, og i hendene, og etter hvert i brystet også, det var vanskelig å puste og snakke. Narkoselegen så at jeg ble knallrød, så hovnet jeg opp rundt øyne og munn, og etter hvert ble jeg rødflammete over kroppen. På vei fra operasjonssalen til intensiven hvor jeg skulle ligge til overvåking fikk jeg vabler over hele kroppen, og klødde noe infernalskt. Fikk intravenøs antihistamin på intensiven, og etter hvert slapp trykket, kløen ga seg og fargen ble normal. Fikk komme opp på rommet etter et par timer på intensiven, da klarte jeg å røre på bena igjen og den allergiske reaksjonen hadde gitt seg.
Har hatt en litt slitsom natt - sovnet og våknet og sovnet og våknet - og en gang våknet jeg av at jeg var gjennomvåt, da hadde kateteret løsnet (vel, en kopling på slangen), så all urin hadde rent ut i senga - herlig med sengeskift midt på natten [8D]
I dag har jeg bare ligget og sett film. Vært oppe og spist, hilst på nyfødte barn på spisestua (ja, jeg har jo bodd på barsel), og gledet meg itl å komme hjem... og om et par timer henter vi ungene - det skal nok bli vanskelig å ikke løfte på dem, men jeg har ikke lov
Har hatt en litt slitsom natt - sovnet og våknet og sovnet og våknet - og en gang våknet jeg av at jeg var gjennomvåt, da hadde kateteret løsnet (vel, en kopling på slangen), så all urin hadde rent ut i senga - herlig med sengeskift midt på natten [8D]
I dag har jeg bare ligget og sett film. Vært oppe og spist, hilst på nyfødte barn på spisestua (ja, jeg har jo bodd på barsel), og gledet meg itl å komme hjem... og om et par timer henter vi ungene - det skal nok bli vanskelig å ikke løfte på dem, men jeg har ikke lov