Hjemme fra legetime

LibeH

Elsker forumet
Og det ble ingen medisiner på meg for mellom gulvs/spiserørs brokken min [:@]
Fikk bare beskjed om å mose maten og ha mest mulig lett fordøyelig mat, og for å kompansere på det kjøttet jeg ikke greier å spise fikk jeg med ei liste med protein drikker jeg skulle ta.....
Jeg blir virkelig frustrert altså, for jeg var da personlig i kontakt med to medisinske firma sist uke for å høre om Nexium og Zantac var skadelig for barnet, og fikk da løfter om at det var de ikke.
Nei jeg får heller smøre meg med tålmodighet og ta turen til fastelegen over helga [>:]

ORIGINAL: Vugge

Uff så slitsomt! Får håpe du finner en spise-vane eller noe sånt som hjelper deg etterhvert da så du slipper de verste plagene!
Eller at fastlegen  har noen andre gode råd!! :)

Sign!

Ble bare så utrolig lei meg, Rosarose har jo noe av det samme som meg og hun fikk jo medisiner [:(]
Men, men på mandag skal jeg ringe fastlegen så får vi se hva han mener.

Jeg gikk på nexium sist svangerskap OG DET ER IKKE FARLIG FOR FOSTRE!!! prøvde også nexium nå, da de trodde jeg hadde fått tilbake gastritt'en.. (hadde ikke fått den tilbake da, så derfor sluttet jeg..) Eneste legen min sa angående dette, var at jeg burde bli ekstra fulgt med, med kontroller og ultralyder mente hun når det ble så lang bruk..

Det var vel nexium Rosarosa også fikk tror jeg?!

Joda rosarose fikk også nexuim, men fikk beskjed om kun om dagen, men tror jeg da virkelig skulle ha holdt for min del om jeg fikk [8D]
Jeg ble anbefalt opperasjon for dette for noen år siden, men legen ga meg ingen gode forhåpninger om et god resultat, så derfor takket jeg nei, men nå kommer jeg til å be om ny henvisning til gastroskopi for å finne ut om brokken har vokst eller hva dette kan være. Gusj gruer meg [&:]

ORIGINAL: 1ny1påvei

Joda rosarose fikk også nexuim, men fikk beskjed om kun om dagen, men tror jeg da virkelig skulle ha holdt for min del om jeg fikk [8D]
Jeg ble anbefalt opperasjon for dette for noen år siden, men legen ga meg ingen gode forhåpninger om et god resultat, så derfor takket jeg nei, men nå kommer jeg til å be om ny henvisning til gastroskopi for å finne ut om brokken har vokst eller hva dette kan være. Gusj gruer meg [&:]

Jeg var skikkelig dårlig i første svangerskap i 8 mnd (kastet opp nesten hver dag, holdt ikke på verken mat eller drikke), da ble jeg til slutt innlagt og de måtte utføre gastroskopi [:'(] En helt grusom undersøkelse syns jeg, men de fant raskt ut at jeg hadde gastritt (magekatarr) jeg fikk nexium, og var spyfri og superhappy siste mnd i svangerskapet.. tok også bare en tablett om dagen, og dette holdt hele dagen for min del da.. Heldigvis forsvant gastritten sammen med morkaka eller noe?! [8D] Hvertfall var den borte etter fødselen..

Stå på ditt, og be om undersøkelse og nexium!!

Ta turen til fastlege du og IKKJE gi deg, eg fikk etter 6 ukers kamp mot min lege. Er ikkje alle som er like godt informert, min lege gav etter undersøkelse hos min gyn på ordinær ul. Han sa det var overhodet ingen fare for barnet og da gav legen inn. Eg veit han ikkje prøvde å være vanskelig, det er bare mangel på riktig informasjon og det at legen min ikkje er spesialisert innen det feltet. Har du vært på gastro laben på sykehuset enda? Be om råd og innkallelse der og, og spør din gyn om anbefaling. Nå har eg både Zantac og Nexium der eg kan ta to tabletter av kvar, kvar dag og det har hjulpet meg masse.

Kjenner eg blir sint på dine vegne for eg veit kor syk eg var selv! Et godt tips er å sove sittende oppreist i sofaen på natta, støttet opp med puter her og der, da unngikk eg  en del oppkast.

Huff, skjønner hva du mener, har selv spiserørsbrokk[&o]
Har du prøvd somac???

Nei skal ikke gi meg, for hun som sa nei i dag hadde egentlig ingen medisinsk utdannelse til å si nei, hun er "bare" ernærings fysiolog, så tror nok fastlegen min har litt større kompetanse til å si ja eller nei. Men jeg hadde håpt du kunne sende meg videre til lege da jeg først var på Rikshospitalet i dag.
Nei Diddij har ikke prøvd Somac, er det resept fritt eller resept belagt?

ORIGINAL: 1ny1påvei

Nei skal ikke gi meg, for hun som sa nei i dag hadde egentlig ingen medisinsk utdannelse til å si nei, hun er "bare" ernærings fysiolog, så tror nok fastlegen min har litt større kompetanse til å si ja eller nei. Men jeg hadde håpt du kunne sende meg videre til lege da jeg først var på Rikshospitalet i dag.
Nei Diddij har ikke prøvd Somac, er det resept fritt eller resept belagt?

Er respetbelagt, men ser på tv at de reklamerer for den uten resept og, men aner ikke hvordan den er.
Når man har fått påvisst spiserørsbrokk, så får man somac resepten og får den mye billigere enn ved vanlig halsbrann f.eks...og har man brokk så er jo brenninga ekstrem! Huff, vet hvordan du har det...

Hør med legen din, men vet at du kan få nexium og, jeg går ikke på det nå, for ville ikke det selv, men får somac...

Back
Topp