Hjemme fra jobb?

Muumi mama

Betatt av forumet
Hei! Jeg er 8 uker på vei å jobber som helsefagarbeider :)
Inatt har jeg ligget våken å bare snudd å vridd på meg. Har vært kvalm og med smerter i bekkenet. I tillegg virker det som om hormonene herjer mest på natta. Så jeg har ikke sovet :(

Jeg pendler, å må opp kl 5 når jeg begynner 07:30
Må si jeg er ikke helt til i form til å dra.
Dette har skjedd en gang før. Men jeg tenker, om jeg tar ut egenmelding hver gang jeg ikke får sove, kan jo det bli endel..
Hva gjør dere?

Kjenner meg igjen :-(

Ville tatt en tur til legen, og spart egenmeldingen.
Kanskje du blir delvis sykemeldt litt?

God bedring. :-)

Hei! Jeg er 8 uker på vei å jobber som helsefagarbeider :)
Inatt har jeg ligget våken å bare snudd å vridd på meg. Har vært kvalm og med smerter i bekkenet. I tillegg virker det som om hormonene herjer mest på natta. Så jeg har ikke sovet :(

Jeg pendler, å må opp kl 5 når jeg begynner 07:30
Må si jeg er ikke helt til i form til å dra.
Dette har skjedd en gang før. Men jeg tenker, om jeg tar ut egenmelding hver gang jeg ikke får sove, kan jo det bli endel..
Hva gjør dere?
Kommer an på hvor mye det blir. Dersom det er veldig mye kan kanskje 100% sm en uke hjelpe med litt hvile så er du klar for jobb igjen i en periode. Det hjelper vel ikke med gradert sykemelding for du kan jo kanskje ikke bestemme selv når du skal jobbe og ikke ut i fra hvordan natten har vært. Hvis det kun er en dag innimellom kan du jo si til sjefen din at du sliter litt for tiden og desverre må ringe inn syk noen dager når nettene har vært dårlig og at du heller velger det enn 100% sykemelding.

Hormonnivået øker forresten rundt uke 7 så det vil jo naturlig påvirke både kvalme og bekkenløsning. Ang bekken så bør du være føre var og ikke presse deg - hvis du kjører for hardt kan du ende opp ille fram mot termin!

Back
Topp