Hjemme for 2.gang... (lang...)

Divinity

Gift med forumet
da var vi kommet hos hjem fra sykehuset for 2.gang.. Vi fikk vår lille prinsesse tidlig fredag 18.mai og alt gikk helt supert! hun er kjempesnill og gråter lite. Vi ble skrevet ut søndagen, og gledet oss til 1.natten hjemme som familie. Men, hele søndagen gikk bort i at jeg fikk SKIKKELIG brystspreng, var sinnsykt vondt, og det bare rant og rant fra puppene, prøvde alt av varme omslag, dusj osv. Men, hadde desverre ingen pumpe. Brystene var så svære at det var umulig for marlene å få skikkelig tak, så når hele dagen var gått uten at jeg hadde fått i henne skikkelig med mat, sendte jeg sambo avgårde for å få fatt i en pumpe. Fikk pumpet ut litt, og prøvde å mate Marlene med flaske, hun fikk ikke mer en ca 20ml bare for å se om hun tok det. Et par sekunder etter vi hadde tatt vekk flasken ble hele ungen helt tett, hun hadde sluttet å puste! Straks ble hun KNALL blå, helt stiv og øynene stod rett ut... [:(] vi snudde og vendte på henne alle veier, dunket og strøk, men hun fikk ikke puste. Vi ringte nødtelefonen, og straks hadde vi 2 sykebiler, ett sykehelikopter og en redningsbil utenfor inngangsdøren. Var helt forferdelig!! Hun begynte heldigvis å puste til slutt av seg selv, men var veldig slapp. Så vi fikk reist inn til barneavdelingen hvor vi ble 1 døgn for overvåkning og for å få i gang ammingen skikkelig. Alt var helt i orden med henne, og hun er helt perfekt. De fortalte at at de desverre fikk inn alt for mange slike tilfeller, og de tror det er et resultat av at de sender folk hjem for tidlig. Men, av alle de tilfellene de har fått inn, har de sjeldent sett at det skjer igjen. Ble litt langt dette her, men godt å få det ut..
Nå står ihvertfall alt bra til, og hun storspiser og koser seg :)

Guri!!! Så fæælt! Der tror jeg ikke jeg hadde klart å holde hodet kaldt!

Lille Torjus gulper endel og i natt ble han nesten kvalt, men er jo bare å ta han opp så er det i orden, han blir bare litt forfjamsa. Men hadde han sluttet å puste uten grunn og blitt blå i ansiktet da vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort!

Huff! Godt alt gikk bra! Hørtes ikke ut som noen god start i alle fall! Skremmende!

Huff - du har hatt en tøff start, ja.. men godt det gikk bra, da[:D]

Usj... nå gikk det kaldt nedover ryggen min!! [:(] så godt det gikk bra!! [:)]
Snuppa mi har flere sprut gulpinger om dagen, det er fryktelig å se på den lille kroppen presse ut en stor stråle med melk. I morges  var det tre ganger etter hverandre, og siste gangen var det bare skum... da ble jeg litt redd, det så ut som om hun fikk problemer med å puste. Men hun kom seg heldigvis fort. Min datter på fire drev også på sånn, men  Matilde er nok litt verre, usj! Jeg er litt på vakt siden min mann måtte opereres for dette da han var to uker gammel. Vi skal på helsestasjonen i morgen, snakke med legen og veie henne.
De er jo så små disse nurka våre... [:)]

Sniker litt jeg..[;)]
Huff, for en tøff start på hverdagen for dere...![&:]
Fikk tårer i øynene når jeg leste det, så utrolig skummelt!!! [:(]
Her i Trondheim får en bare ligge maks 2,5 døgn på sykehuset..-så om ikke ammingen er igang da, så får du klare deg selv..[8|][&:]

Godt å høre at alt gikk bra, og at det var sjelden noe slikt skjedde flere ganger[:)]
Nyt barseltiden videre, gleder meg til å joine dere[;)]

off å off..hørtes forferdeligt ut.. bra alt er fint nå..sku ringe deg på søndag for å besøke, men fant  ut at du trengte kanskje litt fred og tid med Marlene..jeg skulle vist ha ringt allikavel.. off.. håper alt går bra og at ting er bedre nå.. stor klem fra oss

Huff så ekkelt. Godt det er bra med henne nå da[:)]

ååååååå nå renner tårene.. for en skrekkelig opplevelse Divinity, du må ha vært helt i fra deg stakkars. Heldigvis endte dette godt. Helt forferdelig å måtte oppleve noe slik. Hvordan er det med bryst sprengen? Jeg sliter med det samme men har heldigvis pumpe,auuu!!

Hjelpes meg for en forferdelig opplevelse.
Blei helt dårlig når jeg leste det. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i en slik situasjon. Må jo ha følt deg helt hjelpesløs.
er utrolig glad for at alt gikk bra tilslutt.
Sender mange klemmer din vei.

Gubba så grusomt!!!! Tårene triller her... Godt at alt gikk bra, men kan tenke du fikk en støkk ilivet! Kristoffer har sovnet med øynene åpne et par ganger, og bare det er traumatisk nok for meg!

Tusen takk for omtanken jenter!
Det var helt forferdelig når det skjedde, vi har helt sikker på at vi kom til å miste henne [:(] Heldigvis begynte hun å puste av seg selv. Og vi ble tatt skikkelig på alvor på sykehuset!
Det går kjempebra med oss nå, men både jeg og sambo følger veldig godt med når hun spiser. Og etter måltidene legger vi henne ikke fra oss før vi er sikker på hun har rapt skikkelig. Vil ikke risikere at det sitter noe fast i systemet... [&:] 
Vi har fått åpen retur til barneklinikken, så vi kan legge oss selv inn uansett hva det er. Fikk beskjed om at vi kunne komme tilbake bare vi var bekymret for noe, eller var litt usikre.
Men, nå ser alt ut til å gå fint, hun er en skikkelig mønsterunge som sover godt, spiser godt og har gode skittbleier! [:D] 

ORIGINAL: madonna

ååååååå nå renner tårene.. for en skrekkelig opplevelse Divinity, du må ha vært helt i fra deg stakkars. Heldigvis endte dette godt. Helt forferdelig å måtte oppleve noe slik. Hvordan er det med bryst sprengen? Jeg sliter med det samme men har heldigvis pumpe,auuu!!

Jeg har pumpe nå. Men, prøver å bruke den minst mulig, vil ikke trigge opp melkeproduksjonen enda mer [8D] Marlene drikker ca 70ml på et måltid, og når jeg pumpet ene brystet helt tomt i går kveld kom det ut 220ml.. Vist det fortsetter slik får jeg begynne å selge melken. Fikk jo brystspreng 1 1/2 døgn etter fødselen. De sa det var sjeldent de såg SÅ mye råmelk. Nå spiser marlene hver 3.time, og hun spiser veldig godt. Om natten må jeg vekke henne for å amme, så jeg ikke skal våkne med brystspreng, noe som ikke er så lett, hun sover sinnsykt godt om natten [8D] Jeg syns det hjelper med varme ammeinlegg, 2 varme dusjer for dagen og lett massering når hun drikker, sånn at hun får drukket fra alle melkegangene...

Noe så jævelig, syns ordentlig synt på dere nå. Bra det går bra nå[:-]

[:(]Huff for en forferdelig opplevelse......
Godt at alt går bra med henne nå og håper dere aldri opplever noe slikt igjen.

ORIGINAL: metteliten

[:(]Huff for en forferdelig opplevelse......
Godt at alt går bra med henne nå og håper dere aldri opplever noe slikt igjen.

signerer!!!

Back
Topp