Hjelpes!!

Netta^^,

Andre møte med forumet
Har i dag vært på overtidskontroll. Hadde termin 4, men ikke skjedd noenting enda..
Tok ultralyd å han blei målt til ca 4300g!! :O
De ville ikke sette noe igang i dag for det han var for stor.. hva er det å si da?! Blir han ikke større jo lengre jeg venter??
Han begrunna det med at visst jeg blei satt i gang i dag, så kunne ting skje alt for fort, å det kunne ende opp med ks. så de ville vente til fredag med å strippe meg i håp om at ting skjedde av seg selv.
Kjenner jeg gruer meg bare mere å mere til fødselen nå, værtfall med tanke på at han er så stor..
Håper virkelig jeg får født normalt å at alt går som det skal :)

Jeg trodde også ovrrtidsbabyer ble store men det er ikke helt tilfelle iflg jordmor, hun sier de heller har en tendens å gå ned i vekt. Jeg blir igangsatt sønd/mand om ikkeno skjer. .har jo mest lyst at alt skal foregå naturlig selvf. Krysser fingre for oss at vi kommer igang av oss selv snart:)
Er du moden da? Jeg var ikke helt moden enda..sjekka idag..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Er nok aller best at han kjem naturlig ja, så eg kryssar fingrane for deg!! Sender masse fødestøv. Det går nok heilt fint å føde sjølv om han er stor, husk at den estimeringen ofte er feil...
Og som ho over meg skriv, så legg dei ikkje så mykje på seg når dei er på overtid heldigvis :)

e ikke bestandig di har rett ang størrelse på UL, å ikke bestandi di små blir enorm på overtid. eg jikk 14 daga over tia med mi første å ho va bare 3340g da ho blei født :)

Huff, håper det kommer i gang av seg selv og at du slipper både stripping og ks!

Har ikke blitt sjekka noe enda, blir nok det til fredag, når det blir evt stripping. Meen nå begynner jeg så smått å kjenne tak i ryggen, å litt kraftige mensenlignendes smerter, så sitter bare å tripper å håper det tar seg mere opp å blir kraftigere :D

Jeg gikk 16 dager over sist og da var hun 4140 da hun kom, men hodet var lite (35 cm) så fødselen var lekende lett :)

Lykke til om det tar seg opp;)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Får håpe det er den lille som har hørt at det er på tide å komme ut nå. Lykke til, uansett om det blir fødsel nå eller stripping på fredag.
Jeg skal til jordmora på fredag, lurer på om jeg skal be henne sjekke modning da. Jeg har termin lørdag.

Sniker litt fra juli-13. Du må ikke ta den estimerte vekten til babyen for god fisk altså. Min lille ble estimert til til 4000 gram 6 dager på overtid. Da hun ble født 8dager etter termin viste ikke vekten mer enn 3350 gram. Så de kan fint ha tatt feil. Lykke til med fødsel! :)

Var nok bare han som lurte meg litt igjen.. Har ikke skjedd noen ting enda, så nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til stripping i morra halv 9.. Kjenner jeg er møkkalei nå, gått opp 10kg bare i vann, får ikke på meg sokkene selv lengre, å skoa kan jeg egentlig bare drite i.. må sove i godstolen te mamma om natta å alt er bare ork. + at det kjennes ut som om skambeinet skal dette av, å musa skal eksplodere.. jaja, nok klaging, godt å få det ut :P hehe :)
Deilig å tenke på at nå er det ikke lenge igjen før han kommer :D <3

Får håpe noe skjer for alle dere som er på overtid NÅ, gjerne i kveld :D

*Oppdatering*

Når jeg våkna i dag, (etter en sinnsyk natt med vondt i ryggen), så gikk slimproppen. :D
Hadde jo time på sykehuset halv 9 til stripping, å når ho sjekka om det var noe åpning så var det jo til min store overaskelse 2-3 cm! :D Ho klarte å tøye det til 4 cm, å sa han var sunket helt ned å ho kjente hodet :)
Heldigvis så var ikke strippinga så vondt som jeg hadde forestilt meg. Men ho sa jeg var rolig å flink da, for flesteparten pleide visst å ligge å skrike å vri seg i smerte. *stolt* hehe :)
Blei estimert til bare 4000g i dag, så håper det stemmer mer, men ho sa jeg hadde stort å fint bekken å alt så ut til å gå strålendes.
Så nå sitter jeg bare hjemme å venter på rier :)

Så spennende!!! :) Får håpe du slipper å vente så lenge! :) Masse lykke til! :D

Back
Topp