Hjelpes...

tuttleif

Andre møte med forumet
Jess da, da har det kommet til det punktet at jeg må fylle ut papirer til Nav.. Bah så mye spørsmål som man ikke skjønner og lurer på, håper dere kan hjelpe meg...

Sånn som Fedrekvote?  Er Fedrekvote det som pappa'n skal være hjemme den lille tiden etter jeg har hatt permisjon?

Kan jeg velge selv når jeg vil ut i permisjon? Det står her - Når starter permisjonen? ( Skal jeg bestemme det selv da? Bare det går innen de 12 og 3 ukene? )

Hva lønner seg av å ta i dekningsgrad 100% eller 80 % ?

Takk for all hjelp.. :)

Fedrekvote er de 12 ukene til Pappa. Permisjonen din kan tidligst begynne 12 uker før termin, senest tre uker før. Hvis du bruker terminkalkulator med alle datoene på så får du opp første permisjonsdag på listen også.

Det lønner seg å ta ut 100%, så sant det er en pappa som skal ha perm også. Velger du 80% får han 80% lønn i 12 uker, velger du 100% får han 100% lønn i 12 uker (avhengig av lønnsstørrelsen hans i utgangspunktet da, for han få ikke mer enn for 6G uansett) Du får utbetalt det samme totalt enten du tar 80 eller 100, bare fordelt over lenger tid.

Husk også å søke arbeidsgiver om permisjon, 3 mnd. i forveien, NAV kan man strengt tatt søke senere, de utbetaler opptil 3 mnd etterskuddsvis.

Lykke til - følger i dine fotspor om noen uker :-)

Back
Topp