Hjelper tyrkisk pepper mot kvalmen?

Frk N

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I helgen kjøpte jeg tilfeldigvis tyrkisk pepper, spiste det og følte meg bedre fra kvalmen. Trodde det bare var tilfeldig, men en venninne som slet med masse kvalme under graviditeten sa plutselig i dag av seg selv at hun spiste masse tyrkisk pepper i den perioden og at det hjalp!

Googlet det også raskt og så at det virker å være noe andre har skrevet om også. Er det noen andre som har erfaringer med dette?

For meg så er det lakris generelt som hjelper. Det har jeg brukt som kvalme dempende siden jeg var liten og sleit med kvalme i forhold til sjøsyke osv.

Lakris funker for meg og :) å hæromdagen oppdaget eg en ny matvare ;) vannkringler !!fikk så lyst på så jeg bakte ca 50 stk ådet funket kjempebra :) må nokk bake flere snart ;)

Å tyrkisk pepper høres så godt ut nå!
Skulle kanskje sett om jeg finner det på butikken imorgen :)

Jeg var ikke så veldig kvalm, men bør jeg følte meg litt småuggen, så hjalp det med tyrkisk pepper ja ;)

For meg fungerer det ikke. Sliter med sterke ting, og pulveret inni blir for sterkt :)

Ja lakris hjelper mot kvalmen. Men det gjør at du får høyere blodtrykk. Husk å ikke spis for mye.

I helgen kjøpte jeg tilfeldigvis tyrkisk pepper, spiste det og følte meg bedre fra kvalmen. Trodde det bare var tilfeldig, men en venninne som slet med masse kvalme under graviditeten sa plutselig i dag av seg selv at hun spiste masse tyrkisk pepper i den perioden og at det hjalp!

Googlet det også raskt og så at det virker å være noe andre har skrevet om også. Er det noen andre som har erfaringer med dette?
Jupp. Både det og hockeypulver og IFA og Saltsild hjelper her :-D

Nå har jeg kjøpt tyrkisk pepper og er spent på å teste det ut! Jeg skal gå skirenn til helgen, så nå prøver jeg alle mulige metoder mot kvalme !

Jupp. Både det og hockeypulver og IFA og Saltsild hjelper her :-D

Fascinerende at flere her har opplevd at det funker! Lakrisrot var jo brukt som medisin i gamle dager, så kanskje det er noe i det! Da skal jeg fortsette med tyrkisk pepper i moderate mengder..

Tyrkisk pepper funket veldig bra for meg, alle 3 gangene =)

Fungerer helt supert for meg! Er helt avhengig av IFA og salt sild. :)
Hockey pucker fant jeg ut i dag at ikke var like bra, de bare skummer i magen og trigger oppkast for meg.

Fungerer helt supert for meg! Er helt avhengig av IFA og salt sild. :)
Hockey pucker fant jeg ut i dag at ikke var like bra, de bare skummer i magen og trigger oppkast for meg.

OK kult! Skal kjøpe IFA imorgen. I følge Nidars side kan en som gravid spise opptil 11 esker IFA i uken og fortsatt være innenfor den maksgrensen av lakris for gravide, og sånne esker er jo kjempegreie å ta med seg rundt omkring!

Back
Topp