Hjelper det å mase på NAV ?

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Går ut i permisjon 7 Februar, og foreldrepengesøknaden er fortsatt ikke behandlet. Vært endel surr fra dems side i jula osv, men det skulle visst være rettet opp i.
Uansett, de har registrert søknaden 15 desember, og har 3 mnd behandlingstid [8|] Det vil jo i utgangspunktet ikke gi meg noe innvilget søknad før 15 mars [&o] Men hjelper det å mase ? [:D] Får jo etterbetalt liksom, men har igrunn ikke råd til å miste min del av inntekten akkurat nå. Må vi låne av foreldre, så får det bare bli sånn, men hadde jo helst sett at det ordnet seg med søknaden før jeg går ut i permisjon [:)]

De ferdigbehandler uansett ikke søknaden din før etter at du har født, men du kan få et midlertidig vedtak på at du skal ha penger fra dato sånn og sånn. Bare å mase på det[:)]

jeg gjør ikke annet enn å maser, de er nok lei meg. så bare å ha mase. føler det kan hjelpe litt jeg da...

Det hjelper helt klart å mase! På en ordentlig måte... Og særlig hvis de har rotet med søknaden din og du har gode argumenter[;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Nei det gjør det nok ikke. Tenk hvis noen andre som maste,skulle komme foran deg i køen over behandlede saker fordi at de maste? Da hadde noen måtte vente lenge da[&:]

Joda, ser den.. Sier ikke at jeg har noe rettigheter til å komme foran noen andre sånn sett i køen, men hvis de f.eks behandler min sak før en som ikke går ut i perm før langt uti Mars liksom, så vil jo ikke det ha noe å si for den andre personen. Alt jeg ber om er bare å få min behandlet før jeg går ut i permisjon, slik at det ikke blir masse surr.. I allefall fordi NAV heller ikke er helt sikre på hvordan de skal gjøre det i forhold til at jeg går på AAP og sender meldekort hver 14 dag. Det blir jo feil hvis jeg fortsetter med det når permisjonen min begynner.. Så for ordens skyld, så hadde det vært greiest hvis de pusha litt på den søknaden, for begge parter [;)]

ORIGINAL: *Becca*

De ferdigbehandler uansett ikke søknaden din før etter at du har født, men du kan få et midlertidig vedtak på at du skal ha penger fra dato sånn og sånn. Bare å mase på det[:)]

det gjør de vel. jeg gikk i permisjon sep jeg leverte 1 sep og fikk ferdig vedlegg uka etter og da var alt goskjent og ferdigbehandlet og jeg fødte ikke før22 okt

Men uansett så står det 3 mnd så da måtte du ha levert en mnd før da

ORIGINAL: *Frk.Mamma

det gjør de vel. jeg gikk i permisjon sep jeg leverte 1 sep og fikk ferdig vedlegg uka etter og da var alt goskjent og ferdigbehandlet og jeg fødte ikke før22 okt

Da fødte du antagelig etter termin? Husk at de som føder før termin "mister" permisjon og dermed blir maksdato endret fra den datoen man skrev når man søkte.. Derfor velger mange nav kontor å avvente ferdigbehandling til etter fødsel for å kunne sende ut vedtak med 100% korrekt informasjon..

Klart det hjelper å mase- ikke være ufin, men purre dem!

ORIGINAL: Chinchilla

Klart det hjelper å mase- ikke være ufin, men purre dem!

Nei jeg er ikke ufin så lenge de holder det de sier.. Altså, siden jeg *egentlig* ikke har krav på et vedtak før 15 Mars, så skal jeg da absolutt ikke være ufin før det [:D]

Ringte dem idag med beskjed om å ringe igjen neste uke, så får begynne å purre mer fra neste uke.. Da begynner det å nærme seg mer..

ORIGINAL: Pearl

Da fødte du antagelig etter termin? Husk at de som føder før termin "mister" permisjon og dermed blir maksdato endret fra den datoen man skrev når man søkte.. Derfor velger mange nav kontor å avvente ferdigbehandling til etter fødsel for å kunne sende ut vedtak med 100% korrekt informasjon..

jo men de kunne ikke vite at jeg skulle føde etter termin når jeg gikk ut i termin 27 sep og jeg fikk ferdigbehandlet søknad i posten 18 sep

Jeg har mast på ca. alt jeg har sendt inn da de har tullet seg opptil flere ganger og jeg har hatt pengene på konto ett par dager etter. 

ORIGINAL: Pearl

jo men de kunne ikke vite at jeg skulle føde etter termin når jeg gikk ut i termin 27 sep og jeg fikk ferdigbehandlet søknad i posten 18 sep

Som sagt, er ikke alle nav kontor som gjør det slik, og de gjorde det åpenbart ikke i ditt tilfelle... Men om hi bor en plass der de gjør slikt så kan det hende hun må vente til etter fødsel før hun får vedtaket.. Slik var det for meg, jeg bor i Rogaland og her er det vanlig å avvente ferdigbehandlingen til etter fødsel...

Back
Topp