Hjelper det å fryse upratiseuert juice

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Har juice som ikke er partisuert men er fryst. Kan gravide drikke dette? Hilsen ei som vil bli gravid...

Har aldri hørt at juice skal pasteuriseres?
Dette gjelder meieriprodukter, melk og slik.

Smaker den godt og er innenfor dato er det ikke noe problem. Legg gjerne ut bilde av juicen så kan vi se hvilken type du mener.

Har aldri hørt at juice skal pasteuriseres?
Dette gjelder meieriprodukter, melk og slik.

Smaker den godt og er innenfor dato er det ikke noe problem. Legg gjerne ut bilde av juicen så kan vi se hvilken type du mener.

det er hjemme presset vett derfor hva som pasteurisert og ikke. Vi har gjort det med noe men ikke alt... så plutselig hadde jeg tatt opp upasteurisert juice

Juice er presset frukt, og man kan da spise frukt når man er gravid.
Den trengs ikke å pasteuriseres.

det er hjemme presset vett derfor hva som pasteurisert og ikke. Vi har gjort det med noe men ikke alt... så plutselig hadde jeg tatt opp upasteurisert juice
Trenger ikke pasteurisere frukt/juice
Bare drikk ;)

ja og vett eplene blir plukket ifra bakken etter eplene er ristet ned og skylt sånn halvveis. Men er jo dypfryst slik juicen holder seg

Ja, tenker det nok går fint bare å tine og drikke til senere :)

Så lenge den ikke er laget av frosne bær fra utlandet, går det helt fint å drikke den som det er.

Frysing hjelper forøvrig ikke i det hele tatt mot ting som er upasteurisert, da er det koking som gjelder.

Så lenge den ikke er laget av frosne bær fra utlandet, går det helt fint å drikke den som det er.

Frysing hjelper forøvrig ikke i det hele tatt mot ting som er upasteurisert, da er det koking som gjelder.

Takk det var det jeg lurte på om frysning har samme virkning eller ikke...

Takk det var det jeg lurte på om frysning har samme virkning eller ikke...

Frysing hjelper ikke mot bakterier (som er det pasteurisering skal drepe). Det kan hjelpe mot parasitter, derimot, som er grunnen til at man gjerne blir anbefalt å fryse fisk man skal bruke som sushi :)

Back
Topp