Hjelper de mye til?

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Hjelper deres kjære til med babyen? Evnt storesøsken? Hva gjør de, i så fall?

Ja,hun gjør da det...veldig flink til å skifte bleier, så det deler vi greit på :) men hvis lille gråter blir hun fort litt hjelpeløs... Det er litt frustrerende, spesielt siden jeg prøver å la det gå litt tid mellom ammingene slik at lille faktisk er sulten og spiser seg mett når vi ammer og ikke bare blir liggende å sove på puppen.. Men fruen tror visst at all gråting betyr pupp... Og så skulle jeg ønske hun tilbø seg å ta lille litt så jeg kunne ha fått sovet bittelitt, siden lille ikke sover noe særlig og fruen sover en god del mer enn meg på natta,selv når hun har fri dagen etter... Men hun er kjempeflink egentlig... Bare litt småting, men er nok bare for at jeg er så sliten at jeg henger meg opp i slike detaljer... :P

Enn hos deg?

Mannfolket tar alle bleiene når han er hjemme også gjør han stort sett det jeg ber han om.. I natt måtte han feks sove med henne så jeg slapp.. Trengte virkelig å få sove alene en natt.. Han jobber jo nå, men han stiller heldigvis opp likevel, vi er jo to om å være foreldre og ammingen sliter ganske mye psykisk, så jeg trenger å ta litt pause noen ganger..

Her er det stort sett jeg som tar meg av mini, mens typen tar seg av gutten vår på 1,5. Hadde vi ikke hatt en fra før ville nok typen min bidratt mer, mn eldstemamn krever mye: våken 2-3 ganger om natta og oppe kl fem.. Typen min leverer han i barnehagen, henter han derfra, og lager middag når han får lov til det...(Jeg mener det må være en selvfølge at jeg lager middag når jeg går hjemme, mn han vil gjøre det. Sta..)
Så bytter vi litt på ungene utover ettermiddagen da, slik at jeg får brukt litt tid på eldstemamn jeg også:-)

Back
Topp