hjelpepleier/sykepleier

Mrs b

Forumet er livet
VIP
noen som har tatt denne utdannelsen i voksen alder?hvor tok dere den?og hva hadde dere av utdannelse før?[:)]

dytt

hva er voksen alder da?[:D] alle er vel voksne når de tar den utdanningen vel og merke...

menmen, ei i klassen min var 43 år og 6barnsmamma da hun tok utdanningen.
flere var alenemødre.
2 var bestemødre

jeg kommer sikkert under betegnelsen ikke voksen så jeg nevner ikke megselv[:D]

Begynte på hjelpepleien da jeg var 25, tok ergoterapiutdanning 7 år seinere. Var både yngre og eldre medstudenter i begge klasser[:)]. Noe jeg opplevde fungerte greit for læringsmiljøet.

ORIGINAL: KjemSNARTtilPoenget

hva er voksen alder da?[:D] alle er vel voksne når de tar den utdanningen vel og merke...

menmen, ei i klassen min var 43 år og 6barnsmamma da hun tok utdanningen.
flere var alenemødre.
2 var bestemødre

jeg kommer sikkert under betegnelsen ikke voksen så jeg nevner ikke megselv[:D]

som voksen mener jeg etter utdanning.ikke som 18 åring på vidergående[:D]

Jeg tok hjelpepleien som 25 åring. Det har vært supert. Det er forsåvidt mange fordeler, som f eks noe av det du leser er ting man kan. F.eks alt som har med kjønnsorganer, forplantning, vasking av klær etc er jo ting man kan. Jeg synes selve studiet var ikke for hardt men man må være motivert. Det eneste dumme er at jeg merket fort at det å jobbe turnus er slitsomt i lengden og da jeg trivdes på skolebenken studerer jeg nå til helsesekretær. Det er absolutt mulig å studere med barn i en voksen alder. [:D]

dytt[:)]

I mitt kull hadde vi ei tøff dame på 56 år som gikk ut som sykepleier! (da var hun 59 år)

Back
Topp