Hjelpe meg?

• Trådstarter Trådstarter snupsidupsi
  • Opprettet Opprettet
S

snupsidupsi

Guest
Noen som vet;

Har bakt sånne sigarstenger (kransekakestenger med sjokolade på ene tuppen). Åssen skal de oppbevares? Kjøleskap, fryseboks eller kakeboks??????

Ligger ferdige til avkjøling på benken. Og jeg sitter i sofaen med restene av den smelta sjokoladen.... Mmmmm. Noen som ble misunnelige eller!?!?!?

Ja, jeg vet! Derfor jeg må få pakket dem vekk!

(Det som ikke var så godt var å sitte med sjokoladerestene. Faktisk veldig kvalmende.... Ikke så mye å bli misunnelig for nei. Kokesjokolade er mektig!)

ORIGINAL: snupsidupsi

Ja, jeg vet! Derfor jeg må få pakket dem vekk!

(Det som ikke var så godt var å sitte med sjokoladerestene. Faktisk veldig kvalmende.... Ikke så mye å bli misunnelig for nei. Kokesjokolade er mektig!)

mmmmmmm,nam[8D]
jeg vet min tante fryser en del og har en del i kakebokser,men de står kaldt,inne på et spiskammer[;)]
vi pleier å å fryse kransekaka mi får hver jul av jobben til sambo...[;)]

Vet at kransekake er kjempegode selv om de har vært fryst, så hvis du har bakt mange kan du jo fryse ned noen, så har du de lenger.. De kan oppbevares i kakeboks, men la de stå kjølig!

De er jo gode og seige nå. Fortsetter de å være det hvis jeg legger de i kakeboks?

ORIGINAL: FebruarGullet

Kanskje det hjelper med brødskive oppi esken? Er det ikke det man gjør med kransekake?

Brødskive?? Har hørt noe liknende før. Men hvorfor skal det egentlig hjelpe? Mugner ikke skiva da?

ORIGINAL: mamma88 og Sunniva

Man kan legge en brødskive eller brødskalk sammen med kransekake, sånn at den holder seg myk[:)] Du bytter jo ut skiva før den begynner å mugne, bare legg i en ny[8D]

Hehe! Ja det var jo litt lurt! Deeeeeeeilig med mugne ting!

lægg plastfolie inni kakeboksn å ha stængern oppi...frys dm eller ha dm stårende kjølig...

ORIGINAL: mamma88 og Sunniva

Man kan legge en brødskive eller brødskalk sammen med kransekake, sånn at den holder seg myk[:)] Du bytter jo ut skiva før den begynner å mugne, bare legg i en ny[8D]

hihi... det brukte jeg å gjør med tobakkene mine vist de var begynt å bli tørre[8D]

Satte de i kjøleskapet jeg. Sjokoladen føltes enda litt klissete. Tenkte at det var best og få stivnet den.

Back
Topp