Hjelpe meg,så vondt!!

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Etter langvarige plager og en del smerter i korsrygg og halebein var jeg i dag til kiropraktor. Har drøyet og drøyet,har tenkt jeg ikke har vondt nok liksom:P Det har enkelte dager vært konstante smerter og andre dager mindre. Det har til tider vært veldig vondt å sitte. Ved noen tilfeller har det følt som en kniv har blitt stukket inn i ryggen når jeg har satt meg ned på en stol. Det har rett og slett kommet og gått litt. Fikk jo ekstra oppfølging av fysioterapeut på barsel.

Det viser seg at jeg har veldig kraftig låsning i korsrygg og bekken. Spesielt venstre side.
Så fikk noe form for massasje og ble klemt på plass. Fytti helvete det var vondt!!
Ny time er neste tirsdag.

Flere som går til kiropraktor? Har dere blitt bedre?

Nei, ikke til kiropraktor, men til fysioterapeut. Her fikk underlivet en real støyt, så her må det knipes to økter om dagen og til fysio en gang i uken et halvt år:(

Gikk til kiropraktor i svangerskapet med rygg og bekken. Jeg hadde også låsninger, ikke så behagelig med den knekkingen, nei! Jeg endte til slutt hos manuellterapeut og følte jeg hadde bedre effekt av det:) Om du ikke bør fornøyd, mener jeg:)

Håper det løser seg for deg etterhvert, slitsomt med vondter og ubehag!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei, ikke til kiropraktor, men til fysioterapeut. Her fikk underlivet en real støyt, så her må det knipes to økter om dagen og til fysio en gang i uken et halvt år:(

Gikk til kiropraktor i svangerskapet med rygg og bekken. Jeg hadde også låsninger, ikke så behagelig med den knekkingen, nei! Jeg endte til slutt hos manuellterapeut og følte jeg hadde bedre effekt av det:) Om du ikke bør fornøyd, mener jeg:)

Håper det løser seg for deg etterhvert, slitsomt med vondter og ubehag!

Huff da,håpe det kommer seg:)
Ok, hva gjør en manuellterapeut i forhold til kiropraktor:)?
Ja, får gå noen ganger å se..
E fryktelig øm og om enda ikke vondere i kveld...Det var visst normalt, for da har musklene reagert på behandlingen eller hva han sa...
Han snakket generelt mye så fikk ikke med meg alt:P

Kansje det er noen som sitter med woodoo :P hehe neida ;)

Har ikke vært til kiropraktor, men hadde det sånn i alle svangerskapa.. hele nedeste del av ryggen og venstre hofte.. da sa jordmor at det antageligvis var bekkenlåsning, men at hos de fleste så retter det seg opp etter fødsel... trodde at det hadde låst seg feil etter siste fødsel..for såååå vondt i 1-2 uker!! Nesten verre enn det jeg hadde hatt som gravid.. men gikk over av seg selv hos meg.. så glad for det :) håper der blir helt bra hos deg også ;) for unner ingen disse smertene!

Kansje det er noen som sitter med woodoo :p hehe neida ;)

Har ikke vært til kiropraktor, men hadde det sånn i alle svangerskapa.. hele nedeste del av ryggen og venstre hofte.. da sa jordmor at det antageligvis var bekkenlåsning, men at hos de fleste så retter det seg opp etter fødsel... trodde at det hadde låst seg feil etter siste fødsel..for såååå vondt i 1-2 uker!! Nesten verre enn det jeg hadde hatt som gravid.. men gikk over av seg selv hos meg.. så glad for det :) håper der blir helt bra hos deg også ;) for unner ingen disse smertene!

Haha,huff:P

Ok:)
Vel,jeg hadde ingen plager i svangerskapet med bekken eller korsrygg. Så her fikk jeg meg rett og slett en kraftig smell under fødsel.
Jada, det går seg vel til nå med behandling:D

Haha,huff:P

Ok:)
Vel,jeg hadde ingen plager i svangerskapet med bekken eller korsrygg. Så her fikk jeg meg rett og slett en kraftig smell under fødsel.
Jada, det går seg vel til nå med behandling:D

Kjedelig da! For er nok ikke noe godt :( en jeg kjenner brakk halebeinet under fødselen :eek: ungen satt fast, så ble veldig mye for kroppen..

Kjedelig da! For er nok ikke noe godt :( en jeg kjenner brakk halebeinet under fødselen :eek: ungen satt fast, så ble veldig mye for kroppen..

Au da:( Det må være syyyykt vondt!! Heldigvis er det ikke så gale her:)
Nei, godt er det ikke...men overlevbart:P Føles litt bedre ut i dag etter oppknekkingen...

Au da:( Det må være syyyykt vondt!! Heldigvis er det ikke så gale her:)
Nei, godt er det ikke...men overlevbart:P Føles litt bedre ut i dag etter oppknekkingen...

Ja må være grusomt:eek: tar jo litt tid før brukker ben gror igjen..

Så bra at det er litt bedring hos deg:D da går det hvertfall fremover ;)

Ja må være grusomt:eek: tar jo litt tid før brukker ben gror igjen..

Så bra at det er litt bedring hos deg:D da går det hvertfall fremover ;)

Ja, huff...aldri brukket noe jeg..så det aner jeg ingenting om,men må være sykt vondt ja!!
Hm, ja..iallefall ikke verre..må jo ha en del behandlinger vil jeg tro...
Håper bare ikke det blir verre under neste svangerskap:P

Ja, huff...aldri brukket noe jeg..så det aner jeg ingenting om,men må være sykt vondt ja!!
Hm, ja..iallefall ikke verre..må jo ha en del behandlinger vil jeg tro...
Håper bare ikke det blir verre under neste svangerskap:P

Spørs da om du slipper unna bekkenplager neste gang, siden du har det nå? For alle gravide får bekkenløsning, bare ikke alle kjenner smerter ;) håper du slipper det hvertfall! For er utrolig vondt, og hvertfall når man har aktive barn fra før :eek:

Spørs da om du slipper unna bekkenplager neste gang, siden du har det nå? For alle gravide får bekkenløsning, bare ikke alle kjenner smerter ;) håper du slipper det hvertfall! For er utrolig vondt, og hvertfall når man har aktive barn fra før :eek:

Ja, jeg lurer på om det vil bli verre under neste svangerskap liksom...jaja,kan man jo aldri forutse..Dessuten får smerte være smerte i såfall,for flere barn skal vi ha!!:D
Han kiropraktoren snakket om det du sier der med bekkenløsning ja, og at det skal løsne for alle. Og at egentlig blir bekkenløsning et feil begrep ved smerter, da det er nettop løsne det skal...så man burde da bruke bekkenlåsning...Om jeg fikk med meg rett under knekkingen:p

Ja, jeg lurer på om det vil bli verre under neste svangerskap liksom...jaja,kan man jo aldri forutse..Dessuten får smerte være smerte i såfall,for flere barn skal vi ha!!:D
Han kiropraktoren snakket om det du sier der med bekkenløsning ja, og at det skal løsne for alle. Og at egentlig blir bekkenløsning et feil begrep ved smerter, da det er nettop løsne det skal...så man burde da bruke bekkenlåsning...Om jeg fikk med meg rett under knekkingen:p

Haha ikke dårlig at du tar til deg info midt oppi knekkingen :P men jordmor sa det samme til meg når jeg gikk med nr 2..at de som har vondt i bekkenet under svskap, har egentlig bekkenlåsning ;) for bekkenet skal løsne/myke seg opp så ungen kommer ut:) så derfor har alle bekkenløsning.. men folk sier "jeg har ikke bekkenløsning" :P menmen, ikke så mange som vet om akkurat dette..før dem evt får smerter selv ;)

Haha ikke dårlig at du tar til deg info midt oppi knekkingen :p men jordmor sa det samme til meg når jeg gikk med nr 2..at de som har vondt i bekkenet under svskap, har egentlig bekkenlåsning ;) for bekkenet skal løsne/myke seg opp så ungen kommer ut:) så derfor har alle bekkenløsning.. men folk sier "jeg har ikke bekkenløsning" :p menmen, ikke så mange som vet om akkurat dette..før dem evt får smerter selv ;)

Fikk med meg info,men kiropraktoren fikk ingen svar...bortsett fra "auau":P

Huff da,håpe det kommer seg:)
Ok, hva gjør en manuellterapeut i forhold til kiropraktor:)?
Ja, får gå noen ganger å se..
E fryktelig øm og om enda ikke vondere i kveld...Det var visst normalt, for da har musklene reagert på behandlingen eller hva han sa...
Han snakket generelt mye så fikk ikke med meg alt:P
Vel, nå får du em forklaring fra en som er verken fysioterapeut, kiropraktor eller manuellterapeut, men jeg tror man kan si at manuellterapeutene har en bredere utdanning enn kiropraktorene. De er fysioterapeuter i bunn og har tatt videreutdanning i manuellterapi. De knekker også, men bruker det som en av flere teknikker, mens kiropraktorene har knekkingen som sin hoved-(eneste?) teknikk. Jeg følte kanskje at kiropraktoren ble litt brannslukning. Det var effektivt og ga rask effekt, men effekten var litt kortvarig, mens manuellterapeuten gikk grundige til verks og effekten kom for å bli. Det er min erfaring, da:)

Vel, nå får du em forklaring fra en som er verken fysioterapeut, kiropraktor eller manuellterapeut, men jeg tror man kan si at manuellterapeutene har en bredere utdanning enn kiropraktorene. De er fysioterapeuter i bunn og har tatt videreutdanning i manuellterapi. De knekker også, men bruker det som en av flere teknikker, mens kiropraktorene har knekkingen som sin hoved-(eneste?) teknikk. Jeg følte kanskje at kiropraktoren ble litt brannslukning. Det var effektivt og ga rask effekt, men effekten var litt kortvarig, mens manuellterapeuten gikk grundige til verks og effekten kom for å bli. Det er min erfaring, da:)

Ok, takk for svar:D:)
Det er mulig du har rett, var jo knekking jeg gjorde når jeg var der...han undersøkte først og vi snakket noe så rett på og ny time:P Han var veldig hyggelig og kunne nok sine saker...
Jeg får gå noen ganger og kjenne på behovet...

Back
Topp