Hjelp...?

Froya88

Forumet er livet
Når en har prøvd ei god stund og ingenting skjer,kan man jo få litt hjelp,osv.
Mulig å bare kontakte gynekologen direkte eller må man gjennom fastlegen? Ikke noe særlig lyst til det. [:'(]

Hva er det første dere har gjort etter laaang tid uten resultat? Dere som har søkt hjelp... [:)]

jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha rekvisisjon først.(hvis du ikke har vært der før)

jeg har vært "prøver" i 8 måneder ca. jeg tok kontakt med VOLVAT jeg, gyn der. så jeg har vært på undersøkelse. det er jo privat så da trenger man ikke kontakt med fastlegen. jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer offentlig. du kan jo bare ringe på en gyn avdeling kanskje og høre om du må gjennom fastlegen din. jeg vet desverre ikke. det med det private er at en får time ganske fort, men at det er dyrt. men jeg bare måtte ta en undersøkelse. jeg har vært bekymret for om det er noe galt med meg.
har du prøvd lenge?

Nå har ikke vi prøvd sånn sinnssykt lenge (5pp nå), men jeg har bestilt time for sjekk på Volvat. Skal dit i morgen. Spennende.
Det koster jo litt mer enn om du får rekvisisjon fra legen din, men det er det verdt for meg ihvertfall...

Heisann!
Har dere prøvd lenge?
Jeg gikk til en annen lege enn fastlegen. Han ordna utredning.
Men fikk beskjed om at man må ha prøvd ca et år før man har krav på det[:'(]
Dessuten tar det veldig lang tid å få time[:'(] Tror det tok ca et halvt år for vår del...
Så er du veldig bekymret, ville jeg tatt kontakt med en privat klinikk.

Hei,
ikke så lett dette. Jeg har også tatt kontakt med fastlegen min for å få en utredning. Hun sa at man vanligvis må vente i ca ett år før man prøver, men dette kan justeres ut fra alder. Hvis du er født i 1985, står du nok ikke øverst på ventelisten, dessverre. Vi på over 30 har ikke like mange "gode år" igjen som det du har, og kommer nok foran deg i køen, vil jeg tro. Synd for din del, men slik er det nok.

Jeg har fått beskjed i posten om at jeg står på venteliste, men at de regner med at jeg får en grundig skjekk innen tre måneder. På vanlig gu hos fastlegen kan de ikke alltid slå fast om du strever med å få barn. Jeg skal inn på gynekologisk avd på sykehuset. Høres skummelt ut, men godt å få en undersøkelse iallfall[:)]

Lykke til!

Haj dere!

Vi skal til på vår 7 pp nå. Men føles jo eeenda lengre da,hehe! [:'(] [:D] Jeg har vært til gynekolog før,har en fast en m.a.o,og da står jeg jo oppført der.. Så da regner jeg med jeg kanskje bare kan ringe dit? Vet jo at vi som er på min alder ikke blir satt i første rekke,men det skulle da bare mangle at dere som begynner å "få dårlig tid" kommer først? [;)] Tenkte aller først på dette her pergo-greiene som folk snakker om... Eller hva mener dere? [:)]

jeg skulle ringe gyn idag jeg, men så sov jeg til kl 16 hehe. Var på nattevakt inatt da. så skal ringe imorra. Måtte visst ikke ha henvisning fra lege her.. Tror ikke det er lang venteliste heller.. Men jeg skal dit først og fremst pga den ustabile syklusen min da.

heihei...jeg prøver og bli gravid... jeg hadde sex på mandag ..er det da mulig at jeg ble befruktet i går vist jeg fikk eggløsning da???
kan sæden `sæden` overleve så lang tid????

Heisann!

Aller først,velkommen hit!! [:D] Håper du vil trives! [:)]
Du kan ha vært heldig,ja. Sædcellene lever opptil 4 døgn,og hadde du sex på mandag og el igår,så er muligheten der,ja [;)] Masse lykke til!! Håper det er ei spire der inne! [:D]

Back
Topp