Hjelp!

Muffy

Andre møte med forumet
Har ett spørsmål til dere erfarne gravide; jeg er nå 6+6 og i forrige uke begynte jeg å kjenne at noe "var på gang", litt kvalm, trett, ømme bryster og det kjentes ut som om jeg hadde mageknip hele tiden. Men nå kjenner jeg nesten ingen ting, bare att jeg er veldig trøtt og sliten. Er det normalt? Vil "symptomene" komme og gå...??? Har ikke min første time til lege før i uke 10 og er litt engstelig.. Noen som har noen trøstende ord..?

Hei Muffy

Alle symptoner vil komme å gå. Jeg har vært innmari plaget av magesmerter ( stikkninger og mensen kramper) Og det gjør kjempe vondt men er vist helt normalt. Noen får det sterkere enn andre. Trøtt og sliten har jeg også vært i peroder ( så bare hvil deg så mye du kan) . Elles andre plager jeg har hatt da, hmm... Jo, jeg har vært veldig deprimert/ bllitt så fort lei meg en periode også. Tårene rant nedover kinnene min uansett (så jeg noe fin på tv, var det noen som snakket hard til meg, tenkte jeg for mye osv.)

Men heldigvis er dette ikke noe som varer hele tiden, perioder kommer å går. Så eneste rådet jeg kan gi deg er: Lytt til kroppen din og ta vare på deg ekstra godt, unn deg det du vil ha og nyt tiden.

Håper noe av dette hjalp deg.

Med vennlig hilsen Hege

Jeg hadde ekstrem tretthet fra 6. uke frem til 11. uke før det begynte å dabbe litt av. Måtte sove en dupp både på formiddagen og ettermiddagen, i tillegg til å legge meg tidlig.
Jeg hadde også "menslignende" smerter som kom og gikk, en del hodepine og ekstrem kvalme. Og veldig såre brystvorter og ømme pupper. [X(] Alt dette er heldigvis helt vanlige bivirkninger/symptomer som kommer og går, og ingenting å være redd for [:)]

Jeg har begynt å "våkne" litt igjen nå, og er sjelden kvalm (bare hvis det går for lenge mellom hver gang jeg spiser) - er nå 12+3 på vei.

Lytt til kroppen, sov og hvil mye. Drikk masse vann og sørg for å spise ofte og lite. [:)]
Dette går nok helt fint, skal du se - lykke til! [:D]

Tusen takk for støttende ord. Ble litt lettere til sinns nå, og kan nyte helgen fullt ut. Takk!![:)]

Back
Topp